اصفهان

طرح اقدام وعمل برای کودکان‌کار توسط چهاردستگاه دراصفهان انجام می‌شود

[ad_1]

به گزارش ایرنا، “اقدام تا عمل”، یک طرح کشوری در راستای ساماندهی کودکان کار و خیابانی است که بر فرهنگ‌سازی برای عموم جامعه در نحوه برخورد با این کودکان تاکید دارد و از اول خرداد  امسال آغاز شده است.

عبدالرضا اسماعیلی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از مجموع ۱۳ دستگاه از جمله بهزیستی، دادگستری، نیروی انتظامی، شهرداری‌ها، فنی و حرفه‌ای، کمیته امداد، اداره اتباع، دانشگاه علوم پزشکی، فنی و حرفه‌ای و دیگر دستگاه‌ها تنها چهار دستگاه اول به‌صورت جدی به اجرای این طرح ورود کرده‌اند و مابقی اثربخشی نداشتند.

وی با تاکید بر اهمیت همکاری تمامی دستگاه‌های مسوول در این زمینه برای بهتر زیستن این کودکان گفت: بحث کودکان کار وخیابان به‌عنوان یک آسیب اولویت‌دار در کشور مطرح است و عوامل مختلفی در گسترش این پدیده است.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی اصفهان با اشاره به اهداف مهم این طرح از جمله بازتوانی کودکان کار و خیابان و خانواده آنها، پیشگیری و رفع مخاطرات و آسیب‌های اجتماعی، افزایش امکان دسترسی جامعه هدف به خدمات و گسترش خدمات خارج از مرکز و کاهش تصدیگری دولت گفت: در راستای اجرای این طرح از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای شناسایی این کودکان استفاده می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: امید است با صدور ابلاغ آیین‌نامه‌های اجرایی این طرح، برخورد بهتری در زمینه حمایت اجتماعی از کودکان کار با ورود جدی تمامی دستگاه‌های مسوول در استان صورت گیرد.

اسماعیلی یادآور شد: در دسته‌بندی کودکان کار، آنهایی که در سرچهارراه‌ها و  مقابل چشم مردم حضور دارند وضعیت بهتری نسبت به آن دسته که در کارگاه‌های کوچک و ناشناس کار می‌کنند دارند زیرا ممکن است بخاطر حداقل حقوق مورد سوء استفاده قرار بگیرند.

وی تصریح کرد: در این راستا طرح اقدام و عمل و به نوعی حمایت اجتماعی از کودکان کار به‌دنبال آن است که سوء استفاده از این کودکان در معرض آسیب را کاهش بدهد و این مهم توسط بهزیستی با پیگیری‌های قضایی و با همکاری کانون وکلا دنبال می‌شود.

معاون امورو اجتماعی بهزیستی اصفهان افزود: اکنون در استان یک موسسه با عنوان “سرمد” به ارائه خدمات به‌صورت روزانه به کودکان کار می‌پردازد و آنها را ساماندهی و نظارت می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین در استان ۲ مرکز زیرپوشش بهزیستی اصفهان برای نگهداری کودکان زیر و بالای ۱۲ سال وجود دارد که آنها پس از طرح جمع‌آوری توسط شهرداری و نیروی انتظامی در این مراکز ساماندهی می‌شوند.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن