خوزستان

طرح شهید سلیمانی برای مقابله با کرونا باید تقویت شود

[ad_1]

به گزارش ایرنا سردار محمود معین پور روز چهارشنبه در آیین گشایش مرکز نمونه‌گیری کرونا در اهواز بیان کرد: سپاه و بسیج با توجه به دستور رهبر معظم انقلاب، تمام ظرفیت‌های خود را برای مقابله با کرونا پای کار آورده تا در کنترل این ویروس به کادر بهداشت و درمان کمک شود. 

وی با بیان اینکه مراکز مختلفی برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی اهواز و مراکز بهداشتی خوزستان راه‌اندازی شده افزود: مرکز نمونه‌گیری کرونا در اهواز که توسط گروه‌های جهادی در یک منطقه مهم راه‌اندازی شده از این مراکز است.

جانشین قرارگاه محرومیت زدایی سپاه خوزستان گفت: با توجه به نبود فضای مناسب و کافی برای تست گیری در مراکز بهداشت و معطلی مردم، هماهنگی برای راه‌اندازی این مرکز انجام شد و اکنون شاهد روند نمونه گیری از مراجعان هستیم.

وی با بیان اینکه تیم پزشکی و کادر بهداشتی در کنار بسیجیان کار نمونه‌گیری را در سلامت کامل انجام می‌دهند افزود:این مرکز می‌تواند روزانه جوابگوی یک هزار و ۲۰۰ مراجعه کننده در سه نوبت باشد؛ البته باید مرتب گندزدایی شود تا منجر به آلودگی دیگران نشود.

معین پور با اشاره به طرح شهید سلیمانی گفت: در این طرح یک هزار و ۱۵۰ گروه پنج نفره در خوزستان فعالیت می‌کنند که در کنار بیماریابی، اقدامات حمایتی و مراقبتی از بیماران را انجام می‌دهند تا بتوان بیماری را مدیریت کرد.

وی افزود: علاوه بر مراکزی که دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای واکسیناسیون راه‌اندازی کرده، چند مرکز نیز توسط بسیج و سپاه راه‌اندازی شده و در این امر به مردم خدمات رسانی می‌کنند.

هم اکنون ۲۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۲ شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

تاکنون بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن