اصفهان

طرح هتلینگ در بیمارستان شبیه‌خوانی کاشان اجرا شد

[ad_1]

هتلینگ بیمارستان‌ها که اموری از جمله نوسازی امکانات، مرمت و نقاشی ساختمان و داخل بیمارستان شامل می‌شود جزو طرح سلامت دولت و به دنبال ارتقای سطح خدماتی است، به طوری که بیمار به طور مستقیم با آن در ارتباط خواهد بود.

علی‌محمد حق‌پناه روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اعتبار اجرای طرح هتلینگ بیمارستان زنان و زایمان شبیه‌خوانی کاشان به عنوان بیمارستان ملکی سازمان تامین اجتماعی را ۱۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از آنجا که نیاز منطقه و بافت مذهبی شهر ارتقای بیمارستان زنان و زایمان بود، بخش‌های داخلی، جراحی، بخش آی سی یو نوزادان با چهار تخت و هزینه پنج میلیارد تومانی و ۲ تخت آی سی یو برای مادران و هزینه ۱۰ میلیارد تومانی نیز راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه بیمارستان زنان و زایمان شبیه‌خوانی کاشان با راه‌اندازی سایر بخش‌های تخصصی به عمومی زنان ارتقا یافت، ادامه داد: سعی شد کادر درمان این بیمارستان نیز از بانوان باشند.

مدیر درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان از راه‌اندازی درمانگاه‌های تخصصی دیابت و کلینیک غربالگری در بیمارستان شبیه خوانی این شهرستان خبر داد و خاطر نشان کرد: کلینیک غربالگری برای شناخت و پیشگیری از بیماری‌های سرطان سینه و کلن (سرطان روده) و افرادی که خطر ابتلا به این بیماری‌ها یا دارای شغل نزدیک ابتلا به این بیماری‌ها را دارند کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه ۴۷ و سه دهم درصد مردم کاشان از بیمارستان‌های ملکی تامین اجتماعی استفاده می‌کنند. اظهار امیدواری کرد: شهروندان این خطه بیش از پیش از امکانات و تجهیزات این بیمارستان‌ها استقبال کنند.

حق‌پناه با اشاره به اینکه پلی‌کلینیک بوعلی و بیمارستان زنان و زایمان شبیه‌خوانی در کاشان و درمانگاه‌های حضرت ابوالفضل(ع) در آران و بیدگل و شهدای نطنز مرکزهای درمانی ملکی سازمان تامین اجتماعی در منطقه شمال اصفهان است، گفت: نزدیک ۵۰۰ مرکز و موسسه شامل پزشک، داروخانه و آزمایشگاه در سه شهرستان کاشان، آران و بیدگل، نطنز و توابع آن با این سازمان طرف قرارداد است.

مدیر درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان درباره موج پنجم شیوع ویروس مرگبار کرونا که در روزهای اخیر شمار مبتلایان به آن در حال افزایش است، ادامه داد: رعایت نکات بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شستن دستان و سطوح از اوجب واجبات برای حفظ جان خود و دیگران است.

حق‌پناه افزود: رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا افزون بر خطر تهدید سلامتی و مرگ، منجر به هزینه‌های کلان و سنگین در بخش درمان از جیب بیمه‌شدگان می‌شود، چرا که منابع سازمان تامین اجتماعی محدود و وابسته به منابع بیمه‌شدگان است.

مدیریت درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان به عنوان تنها شهرستان مستقل و هم‌ردیف استان‌ها در کشور با ۳۵۰ نفر نیروی انسانی خدمات خود را در حوزه درمان به بیش از ۳۴۳ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل ارایه می‌دهد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن