بوشهر

عرفه اکسیر خود شناسی و دستیابی به هویت متعالی برای بندگی خداوند است

[ad_1]

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمد قادری روز سه‌ شنبه با گرامیداشت روز عرفه افزود: خودشناسی و رجوع به خود یکی از ویژگی‌هایی است که در این روز باید به آن توجه کرد.

وی بیان کرد: وقتی انسانی با شخصیتی والا، روحیه‌ فعال و قوی و دارای یک هویت متعالی در عرصه علم، سیاست، جنگ و تمام این‌ها خودش را مقابل خدا معرفی می‌کند، این نکته از این جهت مهم است که باید در روز عرفه به یک خودشناسی دست پیدا کرد.

قادری با اشاره به اینکه نخستین گام روز عرفه مراجعه شخص به درون خود برای شناخت ظرفیت‌ها و کاستی‌هایش است، تصریح کرد: زمانی که با درون‌نگری هویتی برای انسان ساخته شود، این هویت کمک می‌کند تا راه پیش روی خود را بهتر بشناسد که این مهم گام اول روز عرفه است.

سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر شناخت کاستی‌ها و طلب غفران برای رفع آنان را گام دوم خودشناسی روز عرفه عنوان کرد و گفت: در روز عرفه شخص برای جبران کاستی‌ها و فعال شدن ظرفیت‌هایی که دارد، از خداوند استمداد می‌کند.

وی اضافه کرد: همچنین شخصی در انتهای روز عرفه یک هویت متعالی را برای خود معماری کرده و این شخص با شخص قبلی فرق خواهد کرد.

قادری روزه، غسل کردن، زیارت امام حسین (ع)، خواندن ۲ رکعت نماز زیر آسمان بعد از نماز عصر و پیش از دعای عرفه، خواندن دعای عرفه، خواندن صلواتی از امام صادق (ع)، خواندن دعای ام داوود و خواندن زیارت جامعه کبیره را از اعمال مهم عرفه عنوان کرد.

وی افزود: انسان مسلمان باید این اعمال را به‌ عنوان ابزار استفاده کند تا به اهداف والا در روز عرفه دست پیدا کند.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن