فارس

علوم پزشکی لارستان ظرف ۱۷روز گذشته ۲۶ مرگ کرونایی گزارش کرد

[ad_1]

وحید یگانه روز جمعه به خبرنگار  ایرنا گفت: همچنین هشت نفر از این تعداد نیز هیچ گونه بیماری زمینه ای نداشتتند که نشان می دهد ویروس همچنان با قدرت و بی رحمانه در منطقه در حال نفوذ و گسترش روزافزون است  و با هوشمندی تمام از خلاء ها و ضعف ها بهره می برد.

وی مجموع جان باختگان ناشی از کرونا در منطقه و شهرستان های لارستان، خنج و اوز را ۲۸۱ مورد عنوان کرد و گفت: هم اینک بخش قابل توجهی از شهرها و روستاها در این مناطق وضعیتی فوق قرمز دارند.

یگانه همچنین با توجه به تزریق واکسن گروه های هدف در سطح  شهرستان های لارستان، خنج و اوز نیز گفت: تاکنون ۵۷ هزار و ۷۶۳ نفر در حوزه تحت پوشش این دانشکده گره های مختلف واکسینه شده اند.

او افزود: تاکنون بیشترین گروه هدف تزریق واکسن مربوط به سالمندان است و فرهنگیان و کادردرمان نیز در رتبه های بعدی هستند.

معاون دانشکده علوم پزشکی لارستان همچنین ابراز امیدواری کرد که با توزیع مناسب و سریع واکسن روند واکسیناسیون همانند روزهای گذشته نیز با شتاب بیشتری ادامه یابد.

 وی ادامه داد: ظرف ۷۲ ساعت گذشته تعداد مبتلایان جدید ۲۷۵ نفر گزارش شده است که شهر لار با ۵۴ مورد مثبت، اوز با ۳۲ مورد و بخش جویم نیز با ۲۹ مورد مثبت به ترتیب بیشترین تعداد مبتلایان در این مدت را داشته‌اند و هم اینک نیز ۸۰ نفر از آنها در بیمارستان های مرجع کرونایی بستری هستند.

تعداد بهبود یافتگان سه شهرستان لارستان، خنج و اوز تاکنون نیز ۱۷ هزار و ۳۳۹ نفر ۲۸۱ نفر است. 

به گزارش مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  ۵۶۸ بیمار مبتلا به کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع فوت شدگان به ۹۶ هزار و ۲۱۵ تن رسید.

طی ۲۴ ساعت منتهی به روز ۲۱ مرداد ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹ هزار و ۴۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و چهار هزار و ۹۳۸ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به چهار میلیون و ۳۲۰ هزار و ۲۶۶ نفر رسید.

تا کنون سه میلیون و  ۶۴۷ هزار و ۱۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند و هفت هزار و ۴۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۶ میلیون و ۸۸۹ هزار و ۹۹۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

همچنین ۱۴ میلیون و ۲۲۹ هزار و ۱۲۰ نفر، دوز نخست واکسن کرونا و سه میلیون و ۵۳۱ هزار و ۱۴۲ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۷ میلیون و ۷۶۰ هزار و ۲۶۲ دوز رسید.

شهرستان لارستان در فاصله حدود ۳۸۷ کیلومتری شیراز واقع است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن