فارس

فراخوان سومین دوره جشنواره بین‌المللی «خاتم سلیمانی» منتشر شد

[ad_1]

خلیل شفیعی دبیر جشنواره خاتم سلیمانی چهارشنبه در نشست خبری حوزه هنری فارس اظهار کرد: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم با برگزاری جشنواره هنری و تولید آثار خلاقانه و الهام‌بخش، یاد و نام سردار پرافتخار راه مقاومت، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گرامی داشته شود.

دبیر سومین دوره جشنواره هنری خاتم سلیمانی ادامه داد: هر سال سعی کردیم یک خصوصیت و ویژگی جدید به این جشنواره اضافه کنیم. سال گذشته این جشنواره در سطح بین‌المللی برگزار شد و  افتتاحیه کنگره در سال جاری در سالن همایش های بین المللی منطقه آزاد کیش در پنجم دی ماه برگزار خواهد شد و غلامرضا کافی، علیرضا قزوه، ساجده تقی زاده، محمد مرادی  و  امیرارسلان اشرافی اعضای هیئت علمی این جشنواره هستند.

شفیعی بیان داشت: مراسم اختتامیه در شیراز  ۱۳ دی ماه روز شهادت سردار سلیمانی و در ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۷:۳۰ با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سالن شهید دستغیب حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد که تعداد محدودی از شاعران در این برنامه شعرخوانی می کنند و بخشی از مراسم اختتامیه نیز از طریق پخش تلویزیونی برگزار می‌شود.

او افزود: خوانش اشعار شهید سلیمانی نیز از دیگر ویژگی‌های مهم این جشنواره در سال جاری به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: در تلاش هستیم تا بتوانیم رونمایی جلد سوم مجموعه کتاب خاتم سلیمانی را به همت مجموعه فرهنگی سازمان شهرداری داشته باشیم و تاکنون ۶۸۰ رباعی و دوبیتی و ۲۰۰تا ۳۰۰ غزل جدید به دبیرخانه کنگره رسیده است.

شفیعی گفت:علاقه مندان می‌توانند تا ۳۰ آذرماه ماه آثار خود را از طریق تلگرام و واتساب به شماره ۰۹۱۲۸۴۶۶۶۱۸ و ایمیل ایمیل به آدرس الکترونیکی khattamsoleimani۳@gmail.com ارائه کنند. دبیرخانه دائمی نیز در واتساپ و تلگرام از سال گذشته راه اندازی شده است.

عبدالرضا قیصری معاون فرهنگی حوزه هنری استان فارس با اشاره به پیش رو بودن ایام فاطمیه، سالگرد شهید سلیمانی و دهه بصیرت اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن ایام فاطمیه و دیگر مناسبت‌های ملی تمهیدات مورد نیاز برای بزرگداشت این ایام اندیشیده شده است.

وی ادامه داد:لطف برنامه های فرهنگی مردم محور بودن است و جشنواره هم با همین رویکرد آغاز شد و امیدواریم با همین رویکرد ادامه پیدا کند.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن