خوزستان

فرماندار: اقدامات خوبی از سوی دولت در شادگان صورت گرفته اما کافی نیست

[ad_1]

به گزارش ایرنا امید صبری پور سه شنبه در نشست مسئولان و بزرگان شادگان در محل فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: طی روزهای گذشته در شادگان شاهد یکسری رخدادها بودیم که به مصلحت نظام و در شأن مردم ولایتمدار شادگان نبود. وی گفت: معتقدیم که تعداد ۵۰ تا ۷۰ نفر نمی‌توانند خود را به عنوان مردم شادگان با جمعیتی بالغ بر ۱۷۰ هزار نفر بدانند از طرفی ما آنها را به عنوان نماینده خود قبول نداریم.

وی افزود: تجمعات به وجود آمده در شادگان با پنج روز تاخیر نسبت به دیگر شهرستان ها اتفاق افتاد که نشان می دهد مردم شادگان مخالف این حرکات هستند و در نهایت این موضوع به کشته شدن یک جوان شادگانی منجر شد.

فرماندار شادگان گفت: روز بعد که تجمعات با اشرافیت نهادهای امنیتی برگزار شد خانواده آن مرحوم مصاحبه‌ای با صدا و سیما کرده و اعلام داشتند قتل فرزندشان را از چشم دشمن می بینند و بر علیه اغتشاشگران شکایت رسمی کردند.

وی افزود: در روزهای اخیر معاندان قصد موج سواری داشته و می خواستند قتل این فرد را به گردن نیروهای امنیتی بیاندازند و از این موضوع برای ناآرامی شادگان استفاده کنند اما چون به خواسته خود نرسیدند از فعالیت‌هایشان دست کشیدند.

صبری پور گفت: تا ۲ روز شاهد هیچ گونه حادثه‌ای در شادگان نبودیم ولی روز سوم یک موج سواری دیگری را شروع کرده و توسط رسانه های دست نشانده خود یک جمعیت ۳۰ نفری را به خیابانها آوردند  که عده ای از آنها دستگیر و یک سری عوامل را شناسایی کردیم.

وی ادامه داد: با اعترافاتی که این افراد داشتند مشخص شد بعضی از عوامل دست نشانده خارجی هزینه های هنگفتی برای مطیع کردن جوانان انجام دادند همچنین بیانیه های تقلبی از شیوخ شادگان پخش کردند.

فرماندار شادگان گفت: با توجه به مستندات تصویری که در اختیار داریم هیچ کدام از این افراد به مباحث خدماتی و عمرانی اشاره نکرده و مطالبه عمرانی نداشتند بلکه دنبال ناآرامی بودند.

وی گفت: خدمات خوبی از سوی نظام در شادگان انجام شده اما قبول داریم که کافی نیست.

وی افزود: به عنوان مثال جاده اهواز – شادگان با مشکل مواجه است و کسی منکر آن نیست اما چون بخشی از جاده در مسیر تالاب شادگان است باید مجوزهای ملی را اخذ کنیم که این موضوع انجام شد و پیمانکار اکنون مشغول کار است.

به گفته وی در بحث آب اقداماتی خوبی انجام شده ولی همچنان مشکلاتی داریم.

صبری پور گفت: ۲۳ پمپ آب را تعمیر کردیم که هزینه هر کدام پنج میلیارد ریال است. از طرفی بالای ۱۲ پمپ به شهرستان شادگان اضافه کردیم که قیمت هر کدام بالای ۹ میلیارد ریال می باشد. همچنین چهار ایستگاه پمپاژ آب در شادگان نصب شده است.

وی افزود: در بحث جاده های مواصلاتی بین روستاها به دلیل نبود پیمانکار یک سری مشکلات داریم که در حال رفع شدن است.

وی گفت: در حوزه برق خدمات مفیدی همچون نصب ۱۰۲ ترانس برق و تغییر کابلهای خود نگهدار انجام شده است و در بحث نوسازی مدارس خیلی جلو هستیم به گونه ای که با احداث چند مدرسه تا سه ماه آینده به خودکفایی می رسیم.

فرماندار شادگان گفت: با گاز رسانی به ۲ روستای صراخیه و رگبه که ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و همچنین گازرسانی به روستای سلیمانیه که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، به اولین شهرستان سبز در کشور تبدیل می شویم یعنی تمام نقاط شهرستان شادگان از نعمت گاز بهره مند می شوند.

وی افزود: شهرستان شادگان با ۲۲۰ روستا و داشتن پل های فراوان نیازمند خدمات وسیع تری است.

به گفته وی در حوزه شهرداری ها  ضعف داریم و کارهای انجام شده کافی نبوده است که امیدواریم شورای شهر جدید اقدامات موثری در حوزه شهری انجام دهد.

صبری پور گفت: در بحث تامین آب نخیلات قبلا آب با مقدار ۷۰ مترمکعب از سد مارون رهاسازی می شد اما در سه روز اخیر میزان آب رهاسازی شده ۱۰۰ مترمکعب بوده و شاهد آبیاری نخیلات در شادگان هستیم همچنین در خصوص کیفیت آب شرب تصمیمات خوبی برای کاهش ای سی آب کارون گرفته شده است.

شادگان یکی از مراکز عمده تولید انواع خرما با بیش از ۵۷هزار هکتار اراضی قابل کشت است استعمران، گنطار ، بریم، برحی، اشگر از انواع خرمای تولید در این شهرستان است. 

شهرستان شادگان در جنوب خوزستان در انتهای حوضه رودخانه مارون- جراحی قرار دارند.این شهرستان یکی از مراکز کشاورزی قدیم و از تولیدکنندگان عمده محصولات به ویژه خرما در خوزستان است.

گندم، انواع سبزیجات، بامیه و خرما عمده‌ ترین محصولات کشاورزی شادگان می باشند.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن