خوزستان

فرماندار: شهرستان هویزه در فصول سال با چالش آب مواجه است

[ad_1]

به گزارش ایرنا حبیب عفری چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات کم آبی کشاورزان و دامداران هویره در محل فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: شهرستان هویزه در منتها الیه رودخانه‌ کرخه قرار داشته و دارای ۲ بخش مرکزی و نیسان است. فعالیت مردم این منطقه بیشتر در زمینه کشاورزی، دامداری و فرآورده‌های صنعتی است که نیاز به آب دارند.

وی با بیان اینکه شهرستان هویزه در بحث تامین آب مظلوم واقع شده است افزود: مردم هویزه بسیار بابصیرت، متدین، ولایی و همواره در کنار مسئولان استان و کشور هستند لذا نباید از این شهرستان غافل شویم.

فرماندار هویزه گفت: زمانی که دبی آب بالا می آید اولین شهرستانی که زیان می بیند هویزه است و هنگامی که آب رها نشود باز هم هویزه متضرر می شود. 

وی افزود: در جلسات گذشته بارها گفتم که نگذارید یک غیزانیه دیگر در جفیر رخ دهد که متاسفانه توجهی به این موضوع نشد و اگر در بحث تأسیسات آب امام علی (ع) بهتر کار می شد الان تنش آبی در شهرستان نداشتیم.

عفری گفت: هیچ یک از ۲۸ شهرستان استان در زمینه آب مشکل هویزه را ندارند در حالی که بزرگترین دامپروری گاومیش استان در هویزه است.

وی افزود: ۹۵ درصد مردم این شهرستان کشاورز هستند و نیاز به آب در این منطقه بسیار حیاتی است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آب شرب هویزه از کرخه تامین می شود اگر آب این رودخانه قطع شود، وجود مردم به خطر می افتد و  اگر قبلا اقدامات بهتری در این شهرستان انجام می شد اکنون نیاز به چاره اندیشی نبود.

فرماندار هویزه ضمن تشکر از صبر و حوصله مردم هویزه و همراهی آنها با مسئولان محلی گفت: این مردم نیاز به آب شرب و کشاورزی پایدار دارند.

وی اظهار داشت: اگر کشت شلتوک در کرخه، شوش، حمیدیه، اهواز و … انجام می شود چرا در هویزه انجام نشود و عدالت باید برای همه یکسان باشد.

وی افزود: تجمعات صورت گرفته در هویزه هیچگاه از چارچوب مسالمت آمیز خود خارج نشد و خود مردم کار را مدیریت می‌کردند که مبادا اتفاق خاصی رخ دهد که جا دارد از آنها تقدیر شود. 

عفری گفت: مطالبات مردم هویزه کلان نیست و از طرفی چون وقت محدود است انتظار می رود که هر چه سریعتر مشکلات شهرستان حل شود.

در ادامه یکی از معتمدان شهرستان هویزه گفت: از مسئولان استانی و کشوری انتظار داریم که توجه بهتری به تامین آب کشاورزی شهرستان داشته باشند.

وی افزود: زمانی در جنگ تحمیلی مردم هویزه مقابل دشمنان ایستادگی کردند اما امروز بحث تنش آبی از جنگ نیز سخت تر است.

وی اضافه کرد: مردم هویزه تنها از حقوق خود دفاع کردند که برچسب های دیگری به آنها زده شد در حالی که مردمان این دیار پاک و نجیب هستند و حتی اگر آب به آنها نرسد به این مرز و بوم خیانت نخواهند کرد.

در پایان این نشست از تاسیسات آبی امام علی شهرستان هویزه و تصفیه خانه های این شهرستان بازدید به عمل آمد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن