تهران

فرماندار: پاکدشت رتبه اول اشتغالزایی استان تهران را کسب کرد

[ad_1]

مهدی یوسفی جمارانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از تحقق ۹۶ درصدی اشتغالزایی این شهرستان در سال جاری خبر داد و افزود: در مدت یادشده با ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۷۱۶ نفر از مجموع ۲ هزار و ۸۳۷ مورد تعهد شهرستان، پاکدشت رتبه اول اشتغال بین شهرستان‌های استان تهران را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به تحقق شعار سال اظهار داشت: حمایت و پشتیبانی از تولیدکنندگان، صنعتگران و کالاهای داخلی موجب می‌شود تا سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان با قدرت به کار خود ادامه دهند که در نتیجه اقتصاد و اشتغال در کشور رونق می‌یابد.

یوسفی جمارانی به اداراتی که بیشترین اشتغالزایی را در پاکدشت داشته‌اند اشاره کرد و افزود: در این شهرستان اداره صنعت، معدن و تجارت برای ۱۷ هزار و ۲۶۰ نفر، اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای ۲ هزار و ۸۰۳ نفر، اداره جهاد کشاورزی برای ۲ هزار و ۷۲۹ نفر، اداره بهزیستی برای ۹۱۰ نفر و اداره فنی و حرفه ای برای ۸۳۹ نفر اشتغالزایی کرده اند.

وی با اشاره به استقرار بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه در پاکدشت اظهار داشت: این شهرستان با بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی فعال در سه شهرک صنعتی مصوب دولتی، یک شهرک صنعتی خصوصی و چهار لکه یا منطقه صنعتی، ۲۰ درصد اشتغال صنعتی شهرستان‌های استان تهران را فراهم کرده است.

فرماندار پاکدشت همچنین از برگزاری مستمر و هفتگی جلسات ستاد تسهیل در این شهرستان خبر داد و افزود: با توجه به نامگذاری‌های رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر در حوزه اقتصاد، کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به صورت منظم و مستمر با حضور در واحدهای صنعتی و آشنایی نزدیک از مشکلات صنعتگران تشکیل و تاکنون بیش از ۸۰ درصد مصوبات جلسات اجرایی شده است.

به گزارش ایرنا سال گذشته شهرستان پاکدشت از مجموع هزار و ۵۲۳ اشتغال تعهد شده، با ایجاد ۲ هزار و ۹۹۰ فرصت‌ شغلی، بیش از تعهد خود، ظرفیت و فرصت شغلی ایجاد و در استان تهران و سامانه رصد رتبه ممتاز را کسب کرد.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران و در مسیر محور امام رضا(ع) واقع شده است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن