آذربایجان شرقی

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی: کلاس بدون معلم نخواهیم داشت

[ad_1]

جعفر پاشایی روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، با بیان اینکه تمامی تلاش‌ها و امکانات در جهت حذف نارسایی ها است، افزود: برنامه ریزی های لازم برای بازگشایی مدارس در حالت های حضوری، ترکیبی و غیرحضوری در پروژه مهر امسال انجام شده است.

وی اضافه کرد: تمامی تلاش‌ها در جذب و بکارگیری نوآموزان جهت پوشش کامل تحصیلی تحت هر شرایطی انجام شده است و ارتقا تحصیلی، میانگین نمرات نهایی و بحث نتایج کنکور، ساخت و توسعه فضاهای آموزشی و عمرانی با تکیه بر مشارکت های مردمی  و بحث رضایتمندی عمومی فرهنگیان عزیز در اولویت است.

وی ادامه داد: طبیعتاً همه‌ ماموریت‌ها که در این جلسات شورای دستگاه تعلیم و تربیت موظف به اجرا است، افتخاراتی را در بر داشته به عنوان مثال کسب رتبه های تک رقمی کنکور بود که رتبه اول و چهارم گروه تجربی مربوط به استان ما بود که یکی از استان های پیشتاز در کسب رتبه های زیر ۱۰ کشور هستیم.

پاشایی ادامه داد: نکته دیگر در بحث ماموریت های مهم سیستم، بحث ساماندهی نیروی انسانی است و در جلسه گذشته گفته شد که باید تمام منابع انسانی در خدمت سیستم باشد که تمام تلاش ها در ستاد اداره کل و ۳۹ ناحیه و منطقه با عقد قرارداد کمبود نیروی انسانی برابر دستورالعمل وزارت ساماندهی می شود و انشالله کلاس خالی از بابت کمبود معلم نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: امتحانات در خرداد و شهریور، بحث حذف تعارض منافع بود و روسای مناطق مسئول مستقیم این برگزاری بود که در استان به صفر رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بر لزوم صیانت از حقوق مراجعین و همکاران، بحث ثبت نام دانش آموزان در پایه های مختلف مخصوصا پایه اول، هفتم و دهم تاکید بود.

 وی گفت: ثبت نام دانش آموزان در پایه اول ابتدایی ۸۴ درصد، پایه هفتم ۶۷ درصد و پایه دهم ۲۰ درصد بوده که به طور کلی در دوره ابتدایی ۹۵ درصد، در دوره متوسطه اول ۸۰ درصد و دوره متوسطه دوم ۲۰ درصد دانش آموزان ثبت نام کرده اند.

وی تشریح کرد: برابر برنامه تنظیمی ۱۰ اردیبهشت ماه کتاب ها توزیع شده است و ساماندهی و سازماندهی ۴۲ هزار نیروی انسانی در استان و پوشش تحصیلی بالای ۷۷۰ هزار دانش آموز که خدمات آموزشی و پرورشی می گیرند، برای استفاده بهینه انجام شده است. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد: تا به امروز ۶۲ هزار نوآموز سنجش شده اند که برای ورود به پایه اول و تا پایان شهریور ماه به پایان می رسد. 

وی گفت: با همکاری آموزش و پرورش و اداره نوسازی ۱۰۰ کلاس درس در هفته دولت افتتاح شد و ۲۵۰ کلاس درسی تا پایان شهریور ماه در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد؛ در این مدت ۳۵۰ کلاس درسی خواهد بود و  یک هزار و ۸۰۸ کلاس درسی تا پایان آبان ماه سیستم گرمایشی استاندارد را خواهند داشت. 

وی افزود: بحث سرویس های بهداشتی در دوران کرونا نیز مهم و با اعتبار ۱۳ میلیاردی استان در حال آماده سازی است، ضمن اینکه ۲۰۰ کلاس درسی نیز به تجهیزات لازم مجهز شده است. 

وی در خصوص حوزه بهداشت مدارس برای بازگشایی گفت:  ۸۰ درصد فرهنگیان واکسینه شده اند و تا پایان شهریور، فرآیند واکسیناسیون تکمیل می شود.  

وی گفت: در سال گذشته طی ابتکاری با همکاری ستاد کرونا، مدارسی که کمتر از ۱۵ دانش آموز را داشتند، حضوری برگزار کردند که افت تحصیلی در مناطق روستایی انجام نشد. 

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن