تهران

مراسم مسلمیه در حرم عبدالعظیم (ع) برگزار نمی‌شود

[ad_1]

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) : همه ساله و همزمان با فرا رسیدن ایام شهادت حضرت مسلم بن عقیل (ع)، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، در این ایام، میزبان هیات های مذهبی و دسته جات عزاداری برای برگزاری این آئین باشکوه بود.

این گزارش می افزاید: امسال نیز همچون سال گذشته، متأسفانه با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا، لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و ضرورت حفظ سلامتی زائرین و مردم، امکان برگزاری این مراسم وجود نداشته و به همین علت، برنامه های مرتبط بدون حضور جمعیت و به صورت زنده و مستقیم با حضور سخنرانان و ذاکرین آل الله(ع) از شبکه های مختلف صداوسیما پخش خواهد شد.

روابط عمومی آستان مقدس ضمن عذرخواهی از هیات های مذهبی، اظهار امیدواری کرد تا با عبور از شرایط و محدودیت های فعلی، امکان برگزاری مجدّد و باشکوه اینگونه مراسم فراهم گردد.

برنامه‌های عزاداری مسلمیه طی حدود هشت دهه گذشته از شب شهادت حضرت امام محمدباقر (ع) تا روز شهادت مسلم ابن عقیل و به مدت سه شب بعد از نماز مغرب و عشا در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) برگزار می شده است.
زائران سراسر کشور هرساله با شرکت در این مراسم به اولین شهید قیام امام حسین(ع) ابراز عشق و علاقه می‌کنند و در رثای شهیدان کربلا به سینه‌زنی می‌پردازند.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن