بوشهر

مصوبه‌های کرونایی شورای فرهنگ عمومی گناوه اعلام شد

[ad_1]

دبیر شورای فرهنگ عمومی گناوه روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: باتوجه به افزایش شیوع ویروس کرونا در این شهرستان، شورای فرهنگ عمومی در نشست اخیر خود یکی از موضوعات را به ساماندهی دادن مراسم ختم اموات که یکی از علل شیوع گسترده این بیماری در سطح شهرستان است، اختصاص داد.

علیرضا سبحانی افزود: مصوبه‌ها طبق جلسه آخر شورای فرهنگ عمومی در مصلای جمعه اتخاذ شده است که به ادارات مربوطه ابلاغ و  لازم اجرا است و بنا به تاکید و توصیه امام جمعه و فرماندار باید کامل عملیاتی شود.

وی گفت: براساس مصوبه این شورا، شهرداری و مدیر آرامستان‌های شهرستان باید نسبت به ساماندهی و برنامه‌ریزی مراسم دفن و ختم اموات اقدام کنند.

سبحانی  اظهارداشت: به منظور جلوگیری از تجمع زیاد و رعایت پروتکل‌های  بهداشتی، نباید مراسم تشییع و ختم اموات همزمان انجام شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی گناوه گفت: در ایام تشییع جنازه اموات، هرگونه پارک خودرو در خیابان غربی آرامستان ممنوع است و در این زمینه شهرداری نسبت به نصب بنر و تابلو مطلقا ممنوع اقدام کند و نیروی انتظامی و پلیس راهور، موظف به اعمال قانون هستند.

وی افزود: تمامی چاپخانه ها و دفاتر مربوط به چاپ اعلامیه فوت اموات موظف هستند از درج تاریخ و ساعت در آگهی و اعلامیه بجد خودداری کنند در غیر این صورت طبق ضوابط صنف مربوطه برخورد خواهد شد.

فرماندار گناوه روز گذشته  به علت وضعیت حاد کرونایی این شهرستان، تمامی ادارات دولتی و غیر دولتی، فعالیت های بازرگانی و تجاری و دیگر مشاغل بجز کارهای ضروری را از روز چهارشنبه ۶ مرداد تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام کرد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن