فارس

معاون درمان علوم پزشکی لارستان: ما از بحران موج پنجم کرونا عبور کردیم

[ad_1]

امین والی پور، جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: هم اینک میزان مراجعه بیماران به بیمارستان ها و مراکز مرجع کرونایی حدود ۵۰ درصد کاهش یافته و بیمارستان ها و کادر درمان تا حدودی از زیر فشار سخت و بحران روزهای بیمناک کرونایی در پیک پنجم و ظرف یک ماه گذشته خارج شده اند.

وی بیان کرد: البته این شرایط نباید اعتماد کاذب بین شهروندان ایجاد کند و خطر و هجوم کرونا همچنان وجود دارد، بسیاری از مناطق و شهرهای استان فارس و حتی مناطقی در همسایگی لارستان با موج سنگین مراجعان و بستری ها مواجه هستند.

وی با بیان اینکه تعداد مراجعان کرونایی به بیمارستان ها که دارو دریافت کردند، در مدت حدود یک ماه پیک پنجم بیش از هفت هزار و ۲۰۰ مورد بوده است،  گفت: تعداد فوتی های ناشی از کرونا در حوزه درمان و بیمارانی که در بیمارستان ها نیز جان باختند ۳۷ نفر گزارش شده است.

وی شمار بستری ها در سطح بیمارستان ها و مراکز درمانی در این مدت را نیز حدود ۶۰۰ نفر عنوان کرد.

والی پور به روزهای سخت یک ماه پیک پنجم کرونایی در لارستان و شهرستان های اوز و خنج اشاره کرد و گفت: وضعیت و شرایط بغرنج در حوزه درمان به گونه ای بود که پرستاران و پرسنل درمانی گاه از فرط خستگی روی زمین می نشستند و بسیاری از کادر درمان نیز با وجود متبلا شدن به کووید ۱۹ در همان حالت بیماری و در حالی که سرم به دست داشتند، به بیماران کرونایی خدمات دهی می کردند.

وی گفت: در این مدت که بسیاری از بیمارستان ها و بیماران کووید ۱۹ با کمبود دارو و یا سرم مواجه بودند با توجه به برنامه ریزی های انجام شده از قبل و حمایت خیرین و مسئولان دانشکده علوم پزشکی لارستان با کمترین مشکلی رو به رو نشد؛هیچ بیماری به دلیل کمبود تجهیزات و یا دارو و یا سرم نیاز به مراجعه به سایر بیمارستان ها در دیگر شهرها پیدا نکرد.

تعداد بهبود یافتگان سه شهرستان لارستان، خنج و اوز از زمان بروز کرونا تاکنون ۱۹ هزار و ۲۷۰ نفر و تعداد جانباختگان ناشی از کرونا نیز ۳۰۳ نفر گزارش شده است. 

شهرستان لارستان در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز واقع است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن