بوشهر

نخبگان مهارتی بوشهر در سنجش عملی مهارت آموزان به کارگرفته می‌شوند

[ad_1]

به گزارش ایرنا احمد لیراوی روز یکشنبه در نشست با کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: در راستای ارتقای کیفیت برگزاری آزمون‌ها تجهیز، آماده سازی و راه‌اندازی کارگاه‌های سنجش عملی در همه مراکز، ارتقا و غنی سازی بانک سوال و پروژه عملی آزمون‌های مهارتی، بهینه سازی حوزه‌های برگزاری آزمون‌های الکترونیکی آنلاین در شهرستان‌ها در حوزه سنجش مهارت در استان بوشهر دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: مدرک مهارت اعتباری بین‌المللی دارد و افرادی که پس از گذراندن فرآیند تعریف شده سازمان فنی و حرفه‎‌ای موفق به دریافت این مدرک شوند، می‌توانند در همه کشورهایی عضو سازمان جهانی کار (ILO) مشغول به کار شوند.

لیراوی با اشاره به فرآیند برگزاری آزمون‌های کتبی و عملی سنجش مهارت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، عنوان کرد: مرکز سنجش مهارت استان بوشهر نیازمند آزمون گران رشته‌های تخصصی در حوزه خدمات پزشکی بسیار است و لازم است با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر زمینه حضور کارشناسان متخصص این حوزه در حوزه‌های سنجش مهارت فراهم شود.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره ۱ بوشهر در ادامه این نشست اعلام کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، دوره جدید تعمیر تجهیزات پزشکی در این مرکز برگزار می‌شود.

مهدی فرامرزی با بیان اینکه آموزش فنی و حرفه‌ای نقش پررنگی در ایجاد مهارت آموزی و گسترش آن در جامعه دارد، گفت: میزان زیادی از معضلات موجود در اشتغال با مهارت آموزی جوانان حل می‌شود و لازم است دستگاه‌های اجرایی استان در ارتقای مهارت های فنی و حرفه‌ای نقش آفرینی کنند.

وی اظهار کرد: بسیاری از مشکلات بیکاری با تمرکز و سرمایه گذاری در آموزش فنی و حرفه‌ای  برطرف می‌شود و با توجه به قابلیت‌های مهارتی گسترده در استان بوشهر ضروری است همه دستگاه‌های اجرایی برای ترویج فرهنگ مهارت آموزی در سطح جامعه تلاش و همکاری کنند.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن