اصفهان

نقش مشارکت در تحقق مطالبات جامعه انسانی از اهداف توسعه پایدار است

[ad_1]

به گزارش ایرنا،  ایرج حشمتی روز شنبه در یادداشتی به مناسبت هفته تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی افزود: این هفته فرصت مغتنمی است تا با اشاره به نقش بی بدیل مشارکت اجتماعی در فرآیند توسعه فعالیت‌های انگیزه مند؛ قانونمند و داوطلبانه کلیه فعالان اجتماعی به‌ویژه فعالان عرصه محیط زیست را ارج نهیم و این نکته را یاد آور شویم که نظر به نقش مشارکت در تحقق مطالبات انسان و جامعه انسانی، می‌توان ازآن به‌عنوان یکی از اهداف و ارزش‌های اساسی انسانی و توسعه یاد نمود و برای آن ارزش غایی یا ذاتی قائل شد.

وی اظهار داشت: اینگونه فعالیت‌های داوطلبانه و مستقل از حیث ارزشمندی ذاتی متمایز کننده حیات انسانی از سایر اشکال حیات است.

وی افزود: در حوزه فعالیت‌های اجتماعی یک فرد به عنوان عضوی از جامعه نسبت به تحولات پیرامون خود بی تفاوت نیست و در برابر حقوق اجتماعی شهروندان احساس مسوولیت می‌کند که بی شک با تجمیع و تشریک افکار و فعالیت‌های فردی می‌توان به موفقیت‌های بزرگ در زمینه توسعه اجتماعی نائل آمد.

حشمتی تصریح کرد: حوزه محیط زیست عرصه ای است آسیب پذیر و شکننده که برای حصول به سلامت آن راهی جز توسعه پایدار و همسو با اهداف محیط زیست وجود ندارد.

وی گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان ضمن تبریک روز تشکل ها و مشارکت اجتماعی به کلیه فعالان و علاقمندان این حوزه بویژه اعضای سازمان های مردم نهاد زیست محیطی؛ اهتمام در راستای تشریک مساعی و به‌کار گیری توانمندی های تخصصی مبتنی بر قوانین موجود را یکی از اهداف والای محیط زیستی در زمینه توسعه مسوولیت اجتماعی برشمرده و از کلیه انتقادات و پیشنهادها اثربخش و فعالیت‌های قانونی و هدفمند استقبال می کند.

  از ۲۲ مرداد به عنوان روز  و هفته ملی تشکل ها و مشارکت های اجتماعی  نامگذاری شده است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن