خوزستان

نماینده مجلس: واردات کالای ته لنجی به خرمشهر نیاز به مدیریت واحد دارد

[ad_1]

به گزارش ایرنا سیدلفته احمدنژاد روز جمعه در نشست خبری با خبرنگاران خرمشهر اظهار داشت: واردات کالای ته لنجی و ملوانی می‌تواند کمک موثری در اشتغالزایی لذا به همین منظور پیگیری های زیادی صورت گرفته است.

وی افزود: در این راستا مجوزهای رسمی واردات کالای ته لنجی گرفته شده ولی پشت پرده مانع فعالیت تجار می‌شوند چون گمرک ایران موافق واردات کالا در خرمشهر نبود به همین منظور جلساتی در این خصوص با هنگ مرزی، گمرک ایران و منطقه آزاد اروند گرفته شد و امیدواریم در آینده نزدیک این کار عملی شود.

احمدنژاد رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در خرمشهر را ضروری دانست و گفت: برای رفع موانع تولید در شهرستان خرمشهر پیگیری های زیادی در خصوص راه اندازی شرکت صابون‌سازی انجام شد.

وی افزود: متاسفانه خریدار این کارخانه رغبتی برای راه اندازی آن نداشت از این رو از طریق قوه قضائیه پیگیری لازم انجام شد و درنهایت دادستان خرمشهر و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کارخانه بازدید و گزارش آن را به تهران ارسال کردند.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم تاثیر زیادی بر روند کار شرکت تاسیسات دریایی خرمشهر داشت ولی تحت هر شرایطی پیگیری‌های زیادی انجام شد و هم اکنون علاوه بر فعالیت پروژه فروزان، پروژه رسالت و پروژه سوم دیگر نیز در آینده آغاز می‌شود.

احداث سدمارد بر رودخانه کارون خرمشهر غیراصولی است

نماینده مردم خرمشهر اظهارداشت: متاسفانه سازمان آب و برق خوزستان و وزارت نیرو آثار مخرب زیست محیطی در بخش کشاورزی خرمشهر لحاظ نکردند بدون درنظر گرفتن وضعیت بخش کشاورزی و دامداری سد مارد احداث شد و هم اینک مسایل و مشکلات مردم افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه آب دغدغه تمامی اهالی خوزستان است، گفت: متاسفانه به مردم خوزستان فشار زیادی وارد می شود و اعتراض آنها به حق است.

احمدنژاد بیان کرد: خوزستان به ویژه خرمشهر برای مملکت خود ایستادگی کرد و در زمان جنگ برای تمام کشور سپر بود؛ خیلی از عزیزان ما شهید شدند و آنها که ماندند در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی حضور دارند.

وی با اشاره به نطق خود در دفاع از مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در بخش کشاورزی خوزستان سرمایه گذاری شود تمام کشور از محصولات کشاورزی بی‌نیاز می‌شود.

نماینده خرمشهر در مجلس با بیان اینکه شیرین کردن آب دریا یک چهارم احیای کویر با طرح‌های انتقال آب هزینه دارد، بیان کرد: مشکل خوزستان فقط آب نیست بلکه در همه حوزه‌ها از جملخ نفت، بنادر، گمرکات، زیرساخت ها، عمران و اشتغال در این استان مشکل داریم.

وی با بیان اینکه ما در کنار رودهای کارون، اروند و بهمشیر بدون آب مانده‌ایم، افزود: شهرهای خرمشهر و آبادان به لحاظ موقعیت گردشگری از ظرفیت‌های بالقوه ای برخوردارند.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن