بوشهر

نگهداری راههای استان بوشهر سالانه هزار میلیارد تومان نیاز دارد

[ad_1]

مهندس عبدالکریم اخترشناس روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: کمبود اعتبار تخصیصی، تورم و گرانی مصالح در ساخت، نگهداری و ارتقای کیفیت راه‌ها و ابنیه فنی از جمله مهمترین چالش‌های این اداره کل به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: در استان بوشهر چهار هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه، ۱۲۷ کیلومتر روشنایی، ۱۲ دستگاه تونل، ۱۴هزار و ۳۰۰ دهانه پل و ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری وجود دارد که نیاز به تعمیرات  سالانه دارند.

اخترشناس یادآورشد: رسیدگی نکردن به راه‌هها موجب از بین رفتن سرمایه ملی، به خطر افتادن وضعیت ایمنی آمد و شد، افزایش تعداد تلفات و حوادث جاده‌ای می‌شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل نقل استان بوشهر افزود: محورهای ارتباطی بعنوان شریان‌های اصلی اقتصاد و سرمایه‌های اجتماعی نیازمند توجه جدی مسئولان است و تامین هزینه‌های لازم برای حفظ و نگهداری این سرمایه‌های ملی باید از اولویت‌های نخست مسئولان باشد.

اخترشناس با اشاره به ارزش سرمایه‌ای شبکه راه‌های استان بوشهر گفت: نگه‌داری و رسیدن به وضعیت مطلوب این سرمایه عظیم نیازمند فعالیت‌های از قبیل تامین نیروی انسانی،ماشین آلات، حفظ رویه‌های آسفالت، حفظ و ارتقا ایمنی راه‌ها و ابنیه فنی است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر محور ساحلی بوشهر – دیر و شیف – گناوه به دلیل کم عرض بودن و تردد ماشین‌های شوتی از جمله محورهای حادثه خیز استان بوشهر به شمار می‌رود که برای برطرف کردن این نقاط نیاز به تامین اعتبار است.

اخترشناس در خصوص محور ساحلی بوشهر – دیر گفت: در این محور در زمان حاضر ۲ پروژه مهم شامل یک قطعه پنج کیلومتری با ۱۱ میلیارد تومان در حال اجرا و قطعه دیگر به طول ۱۰ کیلومتر به ارزش ۲۵ میلیارد تومان نیز در حال انعقاد مناقصه قرار دارد.

وی در خصوص محور دالکی – کُنارتخته بعنوان محور اصلی و شریانی ورودی استان بوشهراز سمت استان فارس افزود: عملیات ایمن سازی جاده کوهستانی دالکی – کُنارتخته به طول ۳۰ کیلومتر در مسیر بوشهر – شیراز بعنوان یکی از مهمترین و پرترافیک‌ترین محورهای شریانی ورودی و خروجی استان به سمت استان فارس با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار انجام شد.

اخترشناس اظهارداشت: با انجام ۲۵ کیلومتر روشنایی، ۱۳ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت و اجرای دیوار بتنی درجا به طول ۱۵ کیلومتر، محور دالکی – کنارتخته به محوری ایمن در استان بوشهر تبدیل شد.

 معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان همچنین در خصوص سامانه ارتباطی ۱۴۱ گفت:این سامانه نقش مهمی درارتباط مردم با مرکز مدیریت راهها و بهره‌مندی  ازدیدگاه‌های مردمی برای پی بردن به مشکلات حوزه راهداری دارد که درتلاش هستیم ضمن تقویت این سامانه ارتباط موثرتری بامردم داشته باشیم.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن