آذربایجان شرقی

نیاز سالانه کشور به سیست آرتمیا ۴۰ تن است

[ad_1]

ناصر آق روز پنجشنبه در بازدید از اجرای طرح بزرگترین مزرعه پرورش آرتمیا و جلبک کشور در عجب شیر با اشاره به پنج طرح تحقیقاتی پیشنهادی در سه بازه زمانی کوتاه، میان و بلندمدت به ستاد احیای دریاچه ارومیه در راستای بازگرداندن حیات دوباره به این دریاچه افزود: توسعه و تکمیل بانک سیست، پایش آرتمیا ، اجرای طرح مکانیزاسیون و احداث مرکز پایلوت تکثیر آرتمیا در حاشیه دریاچه از جمله این طرح ها است.

وی توسعه صنعت پرورش آرتمیا را از مولفه های اقتصاد مقاومتی و اشتغال و تولید دانست و اظهار کرد: علاوه بر تامین نیاز داخل کشور و ارز آوری ، از واردات گونه های کم کیفیت نیز، بی نیاز می شویم.

رئیس پژوهشکده آرتمیای کشور گفت: پیش بینی می شود حدود پنج تن از نیاز ۴۰ تنی کشور به سیست آرتمیا به عنوان محصول استراتژیک صنعت آبزی پروری، در منطقه رحمانلو عجب شیر تولید شود .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عجب‌شیر هم از نهایی شدن طرح پرورش آرتمیا و بیومس در این شهرستان خبر داد .

احمد اسلامی گفت: این طرح شامل ۵۵ هکتار برای پرورش آرتمیا به میزان پنج تن در سال و نیز یک هکتار مزرعه پرورش جلبک برای تغذیه آرتمیای تولیدی است .

وی با اشاره به پیشرفت ۷۵ درصدی طرح، تامین اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریالی در جهت اتمام طرح از مسوولان استانی و کشوری را خواستار شد.

ارتمیا برای ادامه نسل خود اقدام به تولید جنین غیر فعالی بنام سیست می کند که به آن در بازار تخم میگو یا سیست ارتمیا گویند .

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن