کردستان

هلال احمر کردستان به چهار هزار و ۷۹۷ حادثه دیده امدادرسانی کرد

[ad_1]

پیام جلالی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون توسط این جمعیت به ۱۳۴ حادثه جاده‌ای، ۲۰ مورد خدمات حضوری، ۱۹ مورد حادثه کوهستان، ۸ حادثه شهری و ۶ مورد خدمات سیل و آبگرفتگی، زلزله و آتش سوزی جنگل و مراتع امداد رسانی شده است.

وی ادامه داد: در این حوادث ۹۹ مصدوم توسط آمبولانس‌های هلال احمر استان به مراکز درمانی منتقل، ۱۰ مصدوم درمان سرپایی و ۷۵۳ نفر اسکان اضطراری داده شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان اضافه کرد: این ماموریت‌های امدادی با حضور ۲۵۱ تیم تخصصی امداد و نجات، ۷۷۶ نفر نیروی عملیاتی و به کارگیری ۱۵۱ دستگاه آمبولانس انجام شده است.

وی یادآور شد: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر کردستان به صورت شبانه روز آماده ارایه خدمت به هموطنان بوده و با تمام قوای خود در جهت سلامتی و کمک رسانی قدم برمی‌دارند.

در حال حاضر حدود یک هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده در کردستان مشغول به فعالیت هستند و در حوزه جوانان و داوطلبان نیز ۱۰ هزار نفر فعالیت دارند.

۲۳ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار در سطح استان کردستان فعال است که از این تعداد ۱۳ پایگاه ثابت در محورهای مواصلاتی و ۱۰ پایگاه پشتیبانی سیار در سطح شهرستان‌ها مستقر و آماده خدمات رسانی به حادثه دیدگان هستند.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن