کردستان

همایش ملی مدیریت کسب و کار در شرایط بحران در کردستان آغاز به‌کار کرد

[ad_1]

به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه کردستان روز سه‌شنبه در مراسم آغاز به کار این همایش اظهار داشت: دانشگاههای دنیا ۲ هدف اصلی را دنبال می کنند که تعلیم و تربیت هدف اصلی آنها را تشکیل می دهد تا با بالابردن سطح علمی و تربیت شخصیت مستقل، نیروی کارآمدی را برای توسعه کشور پرورش دهند.

رحمت صادقی هدف دومدانشگاهها را عمل به مسوولیت اجتماعی وتاثیرگذاری در جامعه اعلام کرد و افزود: ماموریت محلی ومنطقه ای و استانی هر دانشگاهی کمک به حل مشکلات وتوسعه جامعه در راستای رفع نیازهای آن است.

وی با بیان اینکه همایش مدیریت کسب و کار در شرایط بحران و عدم اطمینان هر دوی این اهداف را تحت پوشش قرار می دهد، اضافه کرد: محورهای این همایش کاملا تخصصی بوده و در کنار همراهی دستگاههای اجرایی استان، می شود به اهمیت برگزاری این همایش علمی پی برد.

رییس دانشگاه کردستان با اشاره به اهمیت و جایگاه کسب و کار در جامعه اضافه کرد: در کشورمان شاهد بحران هایی همچون جنگ، حوادث طبیعی،خشکسالی و در دو سال اخیر بحران همه گیری کووید ۱۹ را شاهد بوده ایم که لازم است دانشگاهیان با ایفای نقش خود از امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بهره جسته و برای مدیریت مواجهه با بحران وارد عمل شوند.

 وی به ترس و استرس مردم و مشکلات روحی و روانی ناشی از بحران ها اشاره کرد و گفت: برای بهبود وضعیت موجود باید در شیوه، رفتار، کار و سبک زندگی تغییراتی دهیم و از موانع هراسی نداشته باشیم.

 صادقی نمونه عینی موفقیت در شرایط بحران کرونا را سوق دادن آموزش ها از حضوری به سمت مجازی اعلام و اظهار داشت: در سال ۱۳۹۸ مشکلات بسیاری پیش رو داشتیم و مقاومت های در برابر این تغییر انجام شد که مهمترین مشکل ما موانع موانع مالی بود اما توانستیم بر این بحران غلبه کنیم.

دانشگاه کردستان ۱۵ و ۱۶ تیر، میزبان همایش ملی مدیریت کسب و کار در شرایط بحران و عدم اطمینان است که متخصصان و صاحبنظران استانی و ملی در آن به ارائه راهکار می پردازند.

محورهای این همایش شامل« مباحث کمی، مدیریت تولید و عملیات در شرایط بحران و عدم اطمینان»،« بازاریابی، ارتباط با مشتریان و مدیریت برند در شرایط بحران»،« کارآفرینی، نوآوری و نقش آنها در عبوراز بحران»،« تصمیم گیری و برنامه ریزی استراتژیک در شرایط ابهام و عدم اطمینان»،«مدیریت موسسات گردشگری در شرایط بحران»،« مدیریت منابع انسانی، بهره وری و تعالی سازمانی در شرایط بحران»،«ساختارهای سازمانی و سازمان های نوپا در شرایط بحران و عدم اطمینان» است.

دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

این دانشگاه هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی،  علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی – مهندسی بیجار است و در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی،  ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه با پذیرش بیش از ۶۰۰ دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن