بوشهر

هواشناسی: دریا تا پایان هفته در شمال استان بوشهر مواج است

[ad_1]

محمدرضا انصاری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در مدت یاد شده احتمال نفوذ گرد و خاک در مناطق شمالی و مرکز خلیج فارس و سواحل، دور از انتظار نخواهد بود.

وی بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعت‌‏هایی از بعد از ظهر تا اوایل شب، با رشد ابرهای همرفتی در برخی از نواحی ارتفاعات شرقی و جنوبی استان، احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی وجود دارد.

انصاری ادامه داد: این ناپایداری به صورت رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای دور از انتظار نخواهد بود.

وی گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و افزایش ابر و در برخی نقاط بویژه در ارتفاعات شرقی و نواحی جنوبی استان در ساعت‎‌هایی از بعد از ظهر تا اوایل شب احتمال وقوع ناپایداری های موقت جوی و فردا طی صبحگاه در برخی از نقاط مه صبحگاهی وجود دارد.

انصاری ادامه داد: در این مدت جهت وزش باد متغیر، به طور غالب شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در هنگام وقوع ناپایداری بطور موقت بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت می‏‌رسد.

وی افزود: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا۳۰ تا ۹۰گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در فراساحل شمالی در برخی ساعات ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

انصاری اظهار کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۱:۴۲ دقیقه بامداد، مداول  ۰۸:۱۹، جزر دوم ۱۵:۲۸ و مد دوم ۲۱:۲۴ پیش بینی شده است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن