تهران

پاکدشت رتبه اول اشتغالزایی در سال جاری را کسب کرد

[ad_1]

مهدی یوسفی جمارانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با برنامه ریزی‌های انجام گرفته از ابتدای امسال تاکنون، تعداد ۲ هزار و ۳۳۴ نفر شغل در پاکدشت ایجاد شده که نسبت به تعهد ۵ ماهه امسال، بیش از ۸۲ درصد آن تحقق یافته است.

وی گفت: با ادامه این روند تا پایان امسال انتظار می رود تحقق اشتغالزایی شهرستان به  بیش از ۱۲۰ درصد برسد.

یوسفی جمارانی افزود: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، اصناف، بهزیستی، اداره فنی و حرفه‌ای، میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری و کمیته امداد بیشترین تعهد اشتغال را در سال جدید دارا هستند.

وی اضافه کرد: سال گذشته با همیاری و هم افزایی مسوولان، از مجموع هزار و ۵۲۳ اشتغال تعهد شده، این شهرستان با ایجاد ۲ هزار و ۹۹۰ فرصت‌ شغلی، بیش از تعهد خود، ظرفیت و فرصت شغلی ایجاد کرد و در استان تهران و سامانه رصد رتبه ممتاز را کسب کرد.

فرماندار در پاکدشت بیان کرد: اشتغال‌های ایجاد شده باید کاملا پایدار باشند و ادارات و نهادهای مربوطه نباید تنها با هدف ثبت آمار و ارقام در سامانه رصد کار کنند چرا که هدف اصلی ایجاد اشتغال و میزان پایداری آن است.

وی با اشاره به استقرار بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه در پاکدشت اظهار داشت: این شهرستان با بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی فعال در سه شهرک صنعتی مصوب دولتی، یک شهرک صنعتی خصوصی و ۴ لکه یا منطقه صنعتی ۲۰ درصد اشتغال صنعتی شهرستان‌های استان تهران را در خود جای داده است.

یوسفی جمارانی با اشاره به این‌که ۸۰ درصد گردش مالی شهرستان در حوزه صنعت شکل می‌گیرد، افزود: به دلیل کیفیت بالای تولید، اغلب محصولات تولید شده در این شهرستان به بیش از ۶۰ کشور صادر می‌شود که با حرکت در مسیر تحقق سند چشم انداز ۱۴۰۴ در نظر دارد تا با استفاده از ابتکارات و راهکارهای جدید، به عنوان یک عامل موثر در پیشرفت، اقتصاد شهرستان را از ۲ درصد حداقل تا ۴۰ درصد کل استان ارتقا دهد.

وی گفت: پاکدشت ۸۱ درصد سطح زیر کشت گل و گیاه استان تهران را به خود اختصاص داده است، سطح زیر کشت گل و گیاه گلخانه‌ای در استان تهران هزار و ۳۱۰ هکتار است که سهم پاکدشت در این بخش هزار و ۵۷ هکتار، معادل ۸۱ درصد استان است.

فرماندار پاکدشت با بیان اینکه این شهرستان از نظر سطح زیر کشت و تولید گل و گیاه رتبه نخست استانی و کشوری را دارد، افزود: میزان تولید گل و گیاه گلخانه‌ای سالانه در استان تهران هزار و ۱۷۴ میلیون شاخه گل و ۹۳ میلیون گلدان تزئینی و سهم پاکدشت از این میزان هزار و ۸۹ میلیون شاخه گل گلخانه‌ای و ۶۲ میلیون گلدان تزئینی است که ۹۱ درصد میزان تولید گل و گیاه را در استان شامل می شود.

وی گفت: در مجموع مشاغل موجود در شهرستان، اداره صنعت ومعدن تجارت پاکدشت با ایجاد ۱۴ هزار و ۸۴۸ شغل رتبه نخست، جهاد کشاورزی با ۲ هزار و ۵۲۵ شغل رتبه دوم و اداره تعاون، کار و امور اجتماعی با ۲ هزار ۲۲ فرصت شغلی رتبه سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

۱۰ هزار و ۷۰۰ مترمربع از اراضی ملی پاکدشت آزادسازی شد

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان پاکدشت گفت: با اجرای دو فقره حکم قطعیت یافته از مراجع قضایی ۱۰ هزار و ۷۰۰ مترمربع از اراضی ملی این شهرستان آزادسازی شد.

علی گلستانی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در راستای اجرای تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور دو فقره حکم آزادسازی صادر و توسط ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان اجرا شد.

وی افزود: این اراضی واقع در پلاک ۱۴۶ اصلی توچال با مساحت هزار و ۳۷۴ مترمربع و پلاک ۱۴۷ اصلی ده امام با مساحت ۱۵ هزار و ۳۹۹ مترمربع در بخش مرکزی شهرستان پاکدشت با حضور عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی، کلانتری حصار امیر از دست متصرفان خارج و به دولت بازگردانده شد.

گلستانی گفت: رفع تصرف پلاک‌های مذکور به صورت یک فقره دیوارکشی و ساخت اتاقک سیمانی و یک فقره ایجاد استخر و کاشت درخت و همچنین تسطیح اراضی ملی صورت گرفت.

وی تاکید کرد: یگان حفاظت شهرستان پاکدشت به صورت شبانه روزی از این اراضی حفاظت و با هرگونه تغییر کاربری و سودجویی طبق قانون برخورد می کند.

رئیس اداره منابع طبیعی پاکدشت از دوستداران طبیعت خواست که در صورت مشاهده هرگونه تخریب، آتش سوزی و تصرف اراضی ملی مراتب را فورا از طریق سامانه ۱۵۰۴ یا ۱۳۹ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

شهرستان پاکدشت افزون بر ۳۲ هزار هکتار اراضی ملی و دولتی دارد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن