کردستان

پرداخت تسهیلات بانکی نیاز به برنامه‌ای هدفمند دارد

[ad_1]

به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا روز شنبه در دیدار مدیر صندوق کارآفرینی استان اظهار داشت: براساس اطلاعات و آمار موجود استان دستاورد خوب و سازنده‌ای در پرداخت تسهیلات بانکی به کسب و کارهای خرد دارد.

وی با اشاره به اینکه صندوق کارآفرینی از توسعه و رونق کسب و کارهای خرد در استان حمایت مطلوبی داشته است، افزود: بی شک هدفمند عمل کردن و ساماندهی پرداخت تسهیلات به متقاضیان اشتغال امری ضروری است.

استاندار کردستان یادآور شد: وقتی در پرداخت تسهیلات برنامه‌ای منسجم و هدفمند دنبال شود در نتیجه آن شاهد آثار اجتماعی و اقتصادی مناسب و بهره‌وری کافی خواهیم بود.

مرادنیا اظهار داشت: با برنامه‌ریزی دقیق و دوری از جزیره‌ای عمل کردن بیشترین بهره‌وری از تخصیص منابع و تسهیلات و اعتبارات اشتغال‌زایی حاصل می‌شود.

مدیر صندوق کارآفرینی استان کردستان هم در این دیدار درباره ظرفیت‌های مغفول برای ایجاد اشتغال در کردستان به بیان مطالبی پرداخت و از آمادگی این صندوق برای همکاری و نقش آفرینی فعالانه در کمک به ایجاد اشتغال در کردستان هم خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون توسط این صندوق ۱۸۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در استان پرداخت شد.

 شهریار رحیمی با اشاره به اینکه هدف این صندوق توسعه کسب و کارهای خُرد و کوچک است، اظهار داشت: تفاهم نامه هایی برای توانمندسازی اقشار مختلف در طول سال با نهادها و ادارات و سازمان های مختلف منعقد می کنیم.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با تفاهم نامه ای که با اداره کل زندان های استان داشتیم ۲۳۱ مددجو را زیر پوشش قرار دادیم و بیش از ۴۳ میلیارد ریال تسهیلات به این تعداد پرداخت کردیم. 

وی  افزود: در حوزه ورزش و جوانان هم ۴۵ فقره تسهیلات به مبلغ ۲۵ میلیون ریال و در بخش حمایت از هنرمندان هم ۱۳ فقره به مبلغ ۲۳ میلیارد ریال  و در زمینه حمایت از دستفروشان ۳۸ مورد به  پنج میلیارد و ۶۵۰ میلیارد ریال پرداخت شده است. 

وی اجرای طرح های کارآفرینی در روستاهای استان همچون یک روستا یک محصول و روستای بدون بیکار را موفقیت آمیز خواند و گفت: روستاهای مختلفی در استان برای اجرای این طرح ها شناسایی شدند و محدودیتی هم در این حوزه وجود ندارد و هر روستایی که ظرفیت لازم را داشته باشد زیرپوشش این طرح ها قرار داده می شوند. 

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن