تهران

پردیس تئاتر تهران میزبان جشنواره سراسری شبیه‌خوانی قربان تا غدیر

[ad_1]

به گزارش ایرنا از اعلام روز دوشنبه روابط عمومی پردیس تئاتر تهران، حسین عالم‌بخش اظهارداشت: این جشنواره با مشارکت مجمع تعزیه آل طاها، کانون تعزیه منهاج، ناحیه مقاومت بسیج مالک اشتر، معاونت اجتماعی شهرداری منطقه ۱۵ با رعایت حداکثری شیوه‌نامه‌های بهداشتی و اصل فاصله‌گذاری اجتماعی از ۲۸ تیر تا سوم مرداد در این پردیس برگزار می‌شود.  

وی ضمن ابراز خوشنودی از میزبانی پردیس تئاتر تهران از نمایش‌های آیینی بر ادامه این مسیر تاکید کرد و گفت: برگزاری چنین برنامه‌هایی در این ایام علاوه بر تقویت باورها و اعتقادات قلبی مردم گامی هر چند کوچک در راستای توسعه ارزش‌های اصیل ملی و مذهبی است.

عالم بخش در ادامه به ارائه جزییات جشنواره سراسری شبیه‌خوانی قربان تا غدیر پرداخت و اجرای تعزیه کودک حضرت قاسم و برپایی نمایشگاه موزه تاریخ تعزیه را برنامه‌های جانبی این جشنواره عنوان کرد.

رئیس پردیس تئاتر تهران درباره گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره شبیه‌خوانی قربان تا غدیر گفت: گروه‌های بعثت از قزوین با تعزیه نزول ستاره، حضرت امیرالمومنین(ع) از گلپایگان با تعزیه جوانمرد قصاب، حضرت زینب(س) از کرج با تعزیه شهادت امام علی(ع)، متوسلین به حضرت علی اکبر(ع) از گرمسار با تعزیه فتح خیبر، حضرت موسی بن جعفر از دامغان با تعزیه بعرالعلم، باب‌الحوائج از کرمان با تعزیه جنگ خیبر در این جشنواره حضور دارند.

عالم‌بخش افزود: همچنین برگزیدگان «عصر تعزیه» از تهران با تعزیه فضل و فتاح، غدیر از قم با تعزیه مالک اشتر، سیدالشهدا از تفرش با تعزیه جنگ نهروان، عشاق‌الحسین از تفرش با تعزیه ولادت امیرالمومنین، ششنا و تفرش از تفرش با تعزیه میثم تمار، زنده یاد حسن عقیقی و امیر جالینوس از تهران با تعزیه جنگ خندق، جوانان حضرت علی اکبر از تهران با تعزیه شهادت امام علی(ع)، ائمه اطهار از اراک با تعزیه سعید و مسعود، پنج تن آل عبا از تهران با تعزیه شهادت امام علی(ع)، سیدالشهدا از مازندران با تعزیه فضل و فتاح، قاصد عاشورا از زنجان با تعزیه حکومت امام علی(ع)، حربن یزید ریاحی از اراک با تعزیه جنگ خندق و گروه هنری قاسم بن‌الحسن از تهران با تعزیه نبرد خندق از دیگر  گروه‌های حاضر در این جشنواره هستند.

براساس این گزارش، اختتامیه دومین جشنواره سراسری شبیه‌خوانی قربان تا غدیر پنجم مرداد ساعت ۱۵ در پردیس تئاتر تهران برگزار می‌شود.

پردیس تئاتر تهران میزبان جشنواره سراسری شبیه‌خوانی قربان تا غدیر

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن