بوشهر

“چارک” فرصتی برای الگوگیری روستاهای کشور است

[ad_1]

به گزارش ایرنا، محمد مهدی عزیززاده روز پنجشنبه در دیدار با قاریان، فعالان قرآنی و گروه تواشیح بین‌المللی معراج دهکده قرانی چارک استان بوشهر بیان کرد: قرآن کتابی آسمانی است که از بدو خلقت انسان در زندگی بشر تاثیرگذار بوده است.

وی افزود: تلاوت قرآن در کشور جغرافیایی است که استان بوشهر و سه استان دیگر در راس آن قرار دارند.

عزیززاده با بیان اینکه قاریان معلمان و مروجان علوم دینی و قرآنی هستند، اظهار کرد: این موهبت الهی نصیب افراد برتر و برگزیده کره خاکی شده که خداوند به آنها نگاه ویژه داشته است.

وی عنوان کرد: سادات و غیر سادات روستا به قرآن تسلط کافی دارند و این برای روستای چارک یک افتخار است.

عزیززاده اضافه کرد: انتخاب چارک به عنوان روستای قرآنی کشور یک فرصت برای الگو گرفتن از فعالیت‌های روستا است.

وی افزود.: قرآن کریم باارزشمندترین هدیه خداوند برای بشر است که بهترین راهنما در برابر مشکلات است.

عزیززاده اظهار کرد: مدیران و مربیان قرآنی بیشترین نقش در ترویج علوم دینی و قرآنی دارند و باید این مهم را مرهون این افراد باشیم که در این راه با تمام وجود خدمت می کنند.

وی افزود: توجه به ذائقه فرهنگی و هنری نیز باید در اولویت موسسه باشد تا در کنار قرآن، فرهنگ و هنر نیز رشد یابد.

عزیز زاده از مدیر موسسه برای فعالیت های اثرگذار در راستای ترویج فرهنگ علوم دینی و قرآنی تشکر کرد و ادامه داد: فعالیت در این حوزه باید با عشق و علاقه به قرآن همراه باشد که این ویژگی در روستای چارک به عنوان شاخص وجود دارد

رئیس شورای روستا چارک دشتی نیز گفت: این صدای رسا یک موهبت الهی است که نیاز به تقویت دارد و این مهم با گسترش کلام وحی محقق می‌شود.

سید محمدامین ابطحی افزود: سادات، قاریان و فعالان قرآنی به‌ لطف خداوند، آموزش و ترویج قرآن را وظیفه ذاتی خود می‌دانند و با آغوش باز آماده این اقدام هستند.

اجرای گروه تواشیح کودکان و جوانان، قرائت قرآن توسط سید طاها حسینی قاری برجسته کشوری از چارک، اجرای تک نفره تواشیح توسط سید عطاءالله حسینی و ارائه فعالیت‌های بانوان روستا در قالب کلیپ از برنامه‌های دیگر این دیدار بود

سید اسدالله حسینی  مدیرمسئول موسسه فرهنگی قرآن و عترت ثقلین نیز در این بازدید به طور مختصر گزارشی از مسائل و مشکلات و دوره‌های آموزشی در فضای مجازی و حضوری را بیان کرد.

روستای چارک از توابع شهرستان دشتی استان بوسهر به عنوان نخستین دهکده و روستای قرآنی کشور معرفی شده است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن