بوشهر

کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم نوید بخش آینده روشن برای کشور است

[ad_1]

نصرالله شفیعی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: ترکیب سنی وزیران پیشنهادی نشان می‌دهد کابینه سیزدهم نسبت به دولت‌های قبل جوان‌تر است و این به معنی توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در باره باور جوانان و اعتماد و اعتقاد رئیس جمهوری به توانمندی این قشر از جامعه است.

وی با اشاره به تجربه وزیران پیشنهادی بیان کرد: حضور وزیران با سابقه، با تجربه و کسانی که سال‌ها در عرصه‌های مختلف خدمت کرده‌اند در کنار جوانان می‌تواند کمک مفید و موثری برای ادامه کار دولت به شمار آید.

انقلابی بودن و جهادی فکر کردن ویژگی های وزیران پیشنهادی رئیس جمهوری است

شفیعی اضافه کرد: انقلابی بودن، جهادی فکر کردن و دارای سوابق لازم مدیریتی از جمله ویژگی‌های کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم است.

وی تاکید کرد: هرچند وقتی دولت تعدادی از افراد را به عنوان وزیر کابینه به مجلس معرفی می‌کند به طور یقین همه این افراد از برترین‌ها نیستند و عده‌ای از آنان قابل تامل هستند اما در مجموع کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم متشکل از افرادی کاربلد و متناسب و هماهنگ با هدف‌ها و شعارهایی است که رئیس جمهوری در زمان تبلیغات انتخابات مطرح کردند.

 شفیعی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی این حق را دارد با هدف کمک به دولت در انتخاب اعضای کابینه برای داشتن یک دولتی قوی در یک ارزیابی دقیق، کارشناسانه و به دور از هرگونه حب و بغض سوابق وزیران پیشنهادی را بررسی و به آنها رای اعتماد بدهد.

مجلس همفکر با رئیس جمهوری  نباید باعث داشتن انتظار یا برداشت اشتباه از رای به کابینه شود

این فعال سیاسی معتقد است: ممکن است برخی از افراد تصور کنند به دلیل اینکه بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی همفکر، همراه و هم سلیقه رئیس جمهوری هستند در نگاه اول به وزیران پیشنهادی رای اعتماد بدهد اما این یک انتظار غلط به شمار می‌رود.

شفیعی اظهار کرد: انتظار این است که مجلس با دقت سوابق افراد پیشنهادی را بررسی کند و اگر به تعدادی از این افراد رای مثبت داده نشد به این معنی نیست که مجلس شورای اسلامی در مقابل دولت قرار گرفته و در تلاش برای سنگ اندازی است بلکه هدف کمک به کارآمدی دولت است.

وی تاکید کرد: رای اعتماد ندادن به برخی از افراد کابینه پیشنهادی در این شرایط ممکن است ابزاری برای رسانه‌های بیگانه تلقی شود که بخواهند بر طبل تخریب بزنند و دوگانگی را القا کنند اما مردم باید بدانند این کار مجلس تنها برای کمک به دولت است.

چشم انداز  کابیته سیزدهم  مثبت است

شفیعی ادامه داد: در مجموع چشم انداز مثبتی از کابینه سیزدهم وجود دارد و انتظار می‌رود دولت با تیمی موفق و در گذر زمان بتواند بسیاری از مشکلات کشور را به پشتوانه تیم کارشناسی و با روحیه جهادی برطرف کند.

به گفته شفیعی به طور یقین حضور کابینه قوی موجب افزایش روحیه امید به آینده و منجر به کارآمدی و الگو بودن نظام می‌شود در غیر این‌ صورت و در شرایطی که این دولت نتواند به شعارهای خود عمل کند نظام و انقلاب لطمه خواهد خورد.

وی یادآور شد: امروز همه امیدهای مردم بعد از تجربه سال‌ها مشکلات و بحران معطوف به عملکرد دولت سیزدهم است در همین راستا این دولت مسئولیتی مهم و سنگین در مقابل مردم برعهده دارد.

دولت سیزدهم همانند رئیس جمهوری باید فساد ستیز باشد

این فعال سیاسی فساد ستیزی را از ویژگی‌های شخص رئیس جمهوری عنوان کرد و گفت: در چند سال گذشته رانت و فساد به صورت پیدا و پنهان در حوزه‌های مختلف جامعه ریشه دوانیده و حفره‌های عمیقی از فقر در جامعه ایجاد و همین امر موجب رنجش مردم شده است.

شفیعی با اشاره به این سخن رئیس جمهوری که ” فساد رقیب من است” افزود: مهمترین انتظار مردم از شخص رئیس جمهوری ایجاد ساز و کار لازم برای از بین بردن فساد و شناسایی مفسدان و معرفی آنها به دستگاه قضا است.

وی با بیان فساد به معنی ایجاد تبعیض، نابرابری و فاصله طبقاتی در جامعه است گفت: اگر مفسدان احساس ناامنی کنند فساد در آن جامعه رشد نخواهد کرد.    

رئیس جمهوری چهارشنبه ۲۰ مردادماه ۱۴۰۰ لیست وزیران پبشنهادی دولت سیزدهم را برای اخذ رای اعتماد نمایندگان قوه مقننه تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن