فارس

کتاب «دانشنامه آثار تاریخی لارستان کهن» رونمایی شد

[ad_1]

امام جمعه شهر لار در آیین رونمایی از این کتاب، حمایت های مادی و معنوی از نویشندگان و ناشران بومی این منطقه را یک ضرورت خواند و از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان خواست تا مسایل و مشکلات این قشر فرهیخته را احصا و با آسیب شناسی و همکاری سایر دستگاه های متولی اقدام به مشکلات فرا روی آنها کند.

حجت الاسلام سید مختار موسوی خرم اضافه کرد:یکی از مولفه های مهم در بالابردن میزان مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی تکریم و حمایت از ناشران و نویسندگان و اهل قلم برای تشویق و ترغیب آنان به تولید محتواهای فاخر و ارزشمند است.

در آیین رونمایی از این کتاب همچنین با اهدای لوح سپاس از نویسنده کتاب به خاطر تولید و نشر این اثر در معرفی آثار باستانی و تاریخی لارستان کهن تجلیل شد.

کتاب «دانشنامه آثار تاریخی لارستان کهن» پنجمین اثر یعقوب (صمد) کامجو است که در تیراژ نخست یک هزار نسخه در انتشارات پیروز به چاپ رسیده است.

نویستده متولد ١٣۴١ه.ش لارستان، کارشناس بازنشسته در رشته تربیت بدنی آموزش و پرورش است.

کامجو در این کتاب به جمع آوری میراث تاریخی و معنوی لارستان کهن پرداخته که به دلیل ثبت آثار تاریخی، مذهبی، فرهنگی و طبیعی منبعی برای علاقه مندان به فرهنگ و تمدن و تاریخ سرزمینی این کهن دیار خواهد بود.

کتاب های ” آیین عزاداری سنتی لارستان”، “تاریخ فوتبال لارستان”، “جدیدترین قوانین داوری فوتبال و فوتسال”و “قوانین فوتسال” از دیگر آثار این نویسنده لارستانی است.

شهرستان لارستان دارای بیش از یک هزار و ۴۰۰ یادمان تاریخی است که تاکنون حدود ۲۰۰ مورد از این یادمان‌ها در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده‌اند.

این شهرستان به مرکزیت شهر لار در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز واقع است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن