تهران

کربلای ایران در سوگ سقای دشت نینوا

[ad_1]

به گزارش ایرنا، مردم خدا جوی ری و عاشقان اباعبدالله (ع) از سراسر استان تهران از ساعات اولیه صبح امروز با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با حضور در اماکن روباز مانند ورزشگاه ها و حیاط مدارس ضمن عزداری در غم سالار و سرور شهیدان و یاران با وفایش ارادت خود را به خاندان رسول اکرم (ص) نشان دادند.

درهای حرم مطهر عبدالعظیم (ع) و سایر امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان ری از ساعات اولیه صبح فقط برای زیارت باز بوده و هیچگونه دسته روی در اماکن صورت نگرفته است.

همچنین فضای حرم مطهر سیدالکریم (ع)، بقاع متبرک و خیابان ها و معابر شهرری یکپارچه در غم شهدای دشت کربلا سیاه پوش شده و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی مانند فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و عدم دسته روی کاملا رعایت می شود.

امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا و هیچگونه ایستگاه صلواتی و پذیرایی در هیات صورت نگرفته و بجای آن ٨٠٠ ایستگاه سلامت با توزیع ماسک، مواد ضدعفونی و سایر ملزومات بهداشتی در خدمت عزادران شهرستان ری است.

هیات مذهبی شهرستان ری براساس مصوبه ستاد ملی کرونا در اماکن روزباز تعیین شده مانند ورزشگاه ها و حیاط مدارس عزا داران حسینی را گوز هم آوردند و با فاصله گذاری اجتماعی اقدام به عزاداری نمودند.

نصب پرچم های سیاه بر درمغازه ها و خانه های أطراف حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) و برخاستن صدای نوحه و روضه حسینی فضای خاص و معنوی به قبله تهران داده است.

امروز مصادف با تاسوعا، به‌حضرت ابوالفضل عباس(ع)، علمدار دشت کربلا اختصاص دارد.

حضرت عباس ابن علی با کنیه «ابوالفضل» و «ابوفاضل» و لقب‌های قمربنی هاشم، سقا، صاحب لواء الحسین، علمدار، ابوالقِربه، عبدصالح و باب‌الحوایج، فرزند امیرالمومنین امام علی(ع) و ام‌البنین در ۴ شعبان سال ۲۶ هجری قمری در مدینه منوره متولد شد.

آن حضرت در مکتب امام علی(ع) و برادرانش امام حسن و امام حسین(ع) تربیت یافت و در واقعه عاشورا به‌عنوان فرمانده و پرچمدار سپاه امام حسین(ع) و سقای خیمه‌های اطفال و اهل ‌بیت امام حضور داشت.

حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) در واقعه کربلا همراه امام حسین(ع) و یاران باوفایش بود و در روز عاشورا به علت بستن آب بر روی امام و یاران ایشان از سوی دشمن؛ تصمیم گرفته شد تا برای آوردن آب به فرات برود، مشک‌ها را برداشت و چون به کنار فرات رسید یاران ابن زیاد به وی حمله کردند و ایشان را مظلومانه به شهادت رساندند.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن