کردستان

کردستان گرمترین روز امسال خود را تجربه کرد

[ad_1]

علی پناهی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با بررسی‌های صورت گرفته سلین هورامان طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری دمای ۴۸ درجه سانتی گراد را تجربه کرده که این دما در طول دوره بلندمدت فقط یک بار دیگر در پنجم مرداد ماه سال ۱۳۹۰ به ثبت رسیده است.

وی افزود: در شبانه روز گذشته دمای شهر سنندج مرکز استان نیز در سردترین ساعت ۱۹ درجه و در گرمترین حالت ۴۲ درجه سانتی گراد گزارش شد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: گرمای هوای استان امروز نیز تداوم دارد و شاهد هوای گرمی در منطقه هستیم.

وی گفت: از روز پنجشنبه شاهد افت دمای هوای استان خواهیم بود و به طور میانگین سه الی چهار درجه دما کاهش می‌یابد که تا اواسط هفته آینده تداوم دارد.

پناهی یادآور شد: افزایش پوشش ابر، رگبارهای پراکنده و وزش باد هم برای روز پنجشنبه در استان پیش بینی می‌شود که سرعت وزش باد قابل ملاحظه خواهد بود.

میانگین بارندگی‌های کردستان از آغاز سال زراعی جاری(اول مهر پارسال) تاکنون ۲۹۱ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته (۵۱۹ میلی‌متر) ۴۴ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت (۲۵ تا ۳۰ سال قبل) حدود ۴۴۶ میلی‌متر، ۳۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری و ثبت می‌کنند.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن