فارس

کرونا جان سه نفر را در لارستان فارس گرفت

[ad_1]

برپایه این اطلاعیه، آقایی ۷۴ ساله ساکن براک از بخش مرکزی و آقای ۸۶ ساله و خانم ۶۶ ساله نیز هر دو ساکن عماد شهر بخش صحرای باغ لارستان، سه فرد فوتی و قربانی کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته هستند.

مرگ این سه تن آن هم در حالی که وضعیت شهرستان آبی گزارش شده است خود بیانگر شکنندگی و بروز خطر کرونا به خصوص برای واکسن نزده هاست.

سنگینی سایه کرونا در این روزهایی که امیدها پس از پوشش گسترده واکسیناسیون برای کاهش میزان محسوس مرگ ومیرها بالا رفته، خطر و هشداری جدی برای افرادی است که همچنان با عادی انگاری و سبک شمردن و یا بی اعتمادی نسبت به تزریق واکسن و فرار از رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا را تمام شده تلقی می کنند.

روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان همچنین تعداد مبتلایان جدید سه شهرستان تحت پوشش لارستان، خنج و اوز در ۲۴ ساعت گذشته را ۱۷ نفر گزارش کرد که ۱۴ نفر در بخشهای کرونایی بستری شدند که حال ۲ بیمار وخیم است.

تعداد بهبود یافتگان سه شهرستان لارستان، خنج و اوز تاکنون ۲۳ هزار و ۴۹۴ نفر و شمار جانباختگان کرونایی با این سه نفر به ۳۵۳ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان هم اعلام کرد: وضعیت کرونا و خطر شیوع این ویروس در دو شهر خور و عماد شهر نگران کننده است و احتمال سخت گیری های بیشتر و اعمال محدودیت در این مناطق در صورت ادامه روند شکننده کرونایی تا اطلاع بعدی وجود دارد.

وحید یگانه اظهار داشت:خطر ورود به پیک ششم کرونایی همچنان در منطقه وجود دارد و برای اینکه وارد این پیک نشویم  باید علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مردم و واکسن نزده ها نیز برای زدن واکسن شتاب کنند.

او اضافه کرد: هم اینک وضعیت ابتلا به کرونا در مرکز شهرستان تا حدودی خوب و شرایط مناسب است اما در برخی مناطق از جمله خور که کمتر از پنج کیلومتر با لار فاصله دارد و همچنین عماد شهر مرکز بخش صحرای باغ وضعیتی شکننده دارند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان با تاکید بر ضرورت دریافت و تزریق هر سه نوبت واکسن گفت: مردم واکسیناسیون و نظم در تزریق واکسن را جدی بگیرند و به دوستان و نزدیکان شان نیز توصیه کنند که هر سه دُز واکسن را دریافت کنند.

یگانه بیان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی و زدن ماسک در کنار انجام واکسیناسیون یک ضرورت انکارناپذیر با توجه به جهش کرونا و گسترش سویه اومیکرون که هم اینک در بسیاری از کشورها ردپای آن مشاهده شده است، محسوب می شود.

وی گفت: با توجه به گزارش ها و بررسی های انجام شده به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و جدی نگرفتن واکسیناسیون در شهرهای خور و عمادشهر، اوضاع در این دو شهر بسیار شکننده و نگران کننده است، به گونه ای که با افزایش ابتلا در خور مدارس این شهر تعطیل شدند.

شهرستان لارستان دارای هشت شهر و ۱۷۹ روستا و جمعیتی حدود ۲۳۰ هزار نفر در فاصله ۳۸۰ کیلومتری شیراز واقع است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن