تهران

کرونا ماهانه تا ۱۰ میلیارد تومان به مجموعه شهری تهران خسارت می‌زند

[ad_1]

به گزارش ایرنا از اعلام روز چهارشنبه شرکت شهر سالم شهرداری تهران، حمید چوبینه اعلام کرد: سه نفر از همکاران این شرکت جانشان را فدای سلامت مردم کردند و بسیاری از اعضای کادر درمان‌مان دچار بیماری شدند که این خسارتها قابل جبران نیست، اما برای تهیه مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش و کاهش روند خدمات درمانی که می توانست هزینه های شرکت را پوشش دهد، حدود ۸ تا ۱۰ میلیارد تومان به صورت ماهانه دچار خسارت شدیم.

وی تاکید کرد: اولین و مهمترین اقدام شرکت شهر سالم همکاری در بحث تشخیص و درمان بیماران کرونایی در ۱۹ مرکز درمانگاهی شهر سالم بود که بیش از ۱۵۰ هزار نفر از شهروندان با مراجعه به این مراکز پس از تشخیص، درمان و در بعضی مواقع به مراکز بیمارستانی ارجاع داده شدند.

چوبینه ادامه داد: همچنین بسیاری از کارکنان شهرداری تهران را زیر پوشش پزشک خانواده و سیستم درمان در منزل قرار دادیم و از طریق تلفن گویا به صورت شبانه روزی مشاوره های تلفنی به آنها ارائه و اعزام پزشک، پرستار و درمان بالینی در منزل برای آنها انجام شد.

وی با اشاره به پایش و غربالگری بیماران کرونایی در مجموعه شهرداری تهران افزود: این اقدام از اسفندماه ۹۸ و از کارکنان بهشت زهرا (س) شروع شد و از ابتدا و پس از اعلام رسمی کرونا به تشخیص و پیشگیری، کمک و جداسازی همکارانی که مشکوک یا مبتلا بودند را جهت ایمن سازی سایر همکاران انجام دادیم.

چوبینه یادآوری کرد: در سال اول بیش از ۹۰ هزار نفر از همکاران از همه واحدهای عملیاتی تا کارکنان، کارگران فضای سبز و پاکبانان شهرداری تهران غربالگری شدند.

وی ادامه داد: در بحث آموزش‌ها از نخستین روزی که این بیماری در چین شناسایی شد و سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت هشدارهایی را اعلام کردند، آموزش‌هایی به صورت بولتن‌های مختلف و از طریق فضای دیجیتال به کارکنان شهرداری ارائه شد.

به گزارش ایرنا، طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۴ هزار و ۲۶۴ نفر رسید.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن