کردستان

۱۲ درصد مشترکان خودتامین در کردستان از مولد برق استفاده می‌کنند

[ad_1]

به گزارش ایرنا، هیوا لهونیان روز چهارشنبه در رزمایش سراسری پایش و رصد مدیریت مصرف برق کشور با محوریت مصارف ادارات، صنوف، کسبه و جلب مشارکت مشترکان خانگی(طرح شهید عباسپور) که به صورت ویدیوکنفرانس و با حضور مدیرعامل شرکت توانیر و رییس سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، اظهار داشت: این ۶۰ درصد مشترکان خودتامین همکار با شرکت برق، ۱۵.۵ مگاوات ظرفیت تامین برق دارند اما فقط ۱۲ درصد آنها معادل ۳.۳ مگاوات از مولدها استفاده می‌کنند که عدد بسیار کمی است.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر ۱۰ درصد خاموشی ۲ نوبته داشتیم، افزود: نیاز است مشترکان در راستای کاهش فشار بر شبکه، این شرکت را در مصرف بهینه برق یاری دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان به رزمایش امروز اشاره کرد و گفت: امروز با پایش انجام شده، برق ادارات پرمصرف قطع و ۲ مگاوات در مصرف انرژی صرفه جویی شد.

لهونیان با اشاره به حضور ۴۹ اکیپ و ۱۶۰ نیرو در رزمایش امروز در استان، یادآور شد: ۵۰ اداره در مناطق مختلف استان، الگوی مصرف را رعایت نکردند که به آنان اخطار و برق‌شان قطع شد.

وی از مسوولان ادارات خواست در زمینه رعایت مصرف برق با این شرکت همکاری کنند و اظهار داشت: نیاز است با همراهی و کمک بخش خانگی تنش موجود در بخش انرژی را به حداقل برسانیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان اضافه کرد: تمام تلاش خود را بکار گرفته‌ایم صنایع از تولید و فعالیت باز نمانند و بخش‌های مهم و حساس مانند بیمارستان‌ها، مراکز اینترنتی و تجاری از خاموشی مصون باشند.

سرهنگ علی اصغر منتشلو معاون اجرایی سپاه بیت المقدس کردستان هم بر لزوم رعایت الگوی مصرف توسط دستگاه‌ها، مشترکان و ادارات تاکید کرد و از آمادگی سپاه برای کمک به شرکت برق استان، در این راستا خبر داد.

در این رزمایش سراسری که با همکاری سپاه و بسیج برگزار شد، از ادارات و بانک‌ها بازدید و مصرف برق آنها مورد پایش قرار گرفت.

حدود ۶۸۵ هزار مشترک در کردستان در بخش‌های مختلف خانگی، اداری، صنعتی، تجاری و کشاورزی از خدمات شرکت برق برخوردار است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن