کردستان

۲۰ قرارداد سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بانه منعقد شد

[ad_1]

به گزارش ایرنا، احمد خسروی عصر چهارشنبه در جریان بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بانه اظهار داشت: ۲۲ سرمایه گذار خارجی متقاضی سرمایه گذاری در این منطقه شدند که در خواست ۱۲ سرمایه گذار توسط وزارت خارجه تایید شده است.

وی اضافه کرد: زمین این منطقه ۱۰۱ هکتار است و عملیات اجرایی در ۸۵ هکتار در۲ فاز ۳۵ و ۵۰ هکتاری انجام شده که در فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی بانه آب، برق و فیبر نوری فراهم شده است.

خسروی گفت: بیش از هشت کیلومتر دیوارکشی اطراف محوطه ویژه اقتصادی بانه انجام شده ۹۰ قطعه زمین در فاز نخست از ۲ تا چهار هزار متر مربع تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی بانه  در ۱۱ پروژه اجرایی شده ادامه داد:  ۱۶۰ جواز کسب آماده شده داریم که واگذار می شود و پرونده سرمایه گذاران در قالب شورای راهبری استان بررسی می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کردستان گفت: ۹۰ درصد خیابان کشی فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی بانه اجرایی شده و آماده بهره برداری است.

وی با بیان اینکه طرح موضوع ایجاد منطقه اقتصادی بانه در سال ۸۳ مطرح و در سال ۹۰ مصوب و اعلام شد، افزود: مکان یابی این منطقه تا سال ۹۵ انجام شده و عملیات اجرایی در سال ۹۶ به صورت جدی آغاز شده و قبل از آن اقداماتی به صورت پراکنده در زمینه انتقال برق و منبع ذخیره انجام شده بود.

وی اظهار داشت: بخشی از اراضی منطقه ویژه اقتصادی بانه از محل اراضی منابع طبیعی تامین شده و بخشی نیز از اراضی کشاورزی منطقه تامین شده که ۶ میلیارد ریال به آنها پرداخت شده است.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن