کردستان

۲ خبر کوتاه از جمعیت هلال احمر کردستان

[ad_1]

به گزارش ایرنا، مراسم سومین سالگرد شهید کوهسار فاتحی از امدادگران جمیعت هلال احمر استان با حضور خانواده آن شهید، جمعی از مردم و تعدادی از امدادگران جمعیت هلال احمر بر سر مزار آن مرحوم در کامیاران برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان در این مراسم گفت: شهید کوهسار فاتحی نمونه یک امدادگر موفق بود و مردم منطقه از خدمات آن شهید والامقام همواره بهره مند بودند.

پیام جلالی با اشاره به اینکه او سال‌ها تمام تلاش و کوشش خود را در عرصه خدمات رسانی به همنوعان خود بکار بست، افزود: متاسفانه در تیرماه ۹۷ با حمله عوامل معلوم الحال ضدانقلاب به آمبولانس هلال احمر این امدادگر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی ادامه داد: بر اساس کنوانسیون‌های بین المللی خودروهای امدادی حتی در جنگ ها نباید مورد تعرض گروه‌های متخاصم قرار بگیرند، این در حالی است که شهید فاتحی در حال خدمت به مردم مورد تعرض گروهک‌های معاند نظام قرار گرفت و به شهادت رسید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان یادآور شد: وظیفه تک تک ماست که در راه خدمت به همنوعان خود ادامه دهنده راه این عزیز سفر کرده باشیم.

کاروان سلامت هلال احمر به دورترین روستای دیواندره رسید

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان از ارایه خدمات سلامت در روستاهای “بست” و روستای “که کوسان” دیواندره خبر داد و گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی روستای “بست” و نبود پزشک در روستا، جمعیت هلال احمر دیواندره طبق برنامه ریزی اولیه برنامه کاروان سلامت را با همکاری شبکه بهداشت در این روستا پیش بردند و این برنامه با هدف ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، بهبود سطح سلامت محرومان و ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت در روستا اجرا شد.

۲ خبر کوتاه از جمعیت هلال احمر کردستان

پیام جلالی با اشاره به اینکه در این برنامه یک روزه با تلاش نجاتگران جمعیت هلال احمر و نیروهای شبکه بهداشت، ویزیت رایگان پزشک عمومی، ماما و تست قندخون، فشارخون و توزیع داروی رایگان انجام شد، افزود: در طول این برنامه ۳۵۰ نفر توسط پزشک عمومی و ۵۰ نفر توسط ماما ویزیت شدند و علاوه بر انجام ۳۵۰ مورد تست فشارخون، داروی رایگان و اقلام بهداشتی (شامپو، مسواک، محلول ضدعفونی و نواربهداشتی) نیز در بین اهالی روستا توزیع شد.

وی عنوان کرد: در محل اجرای طرح کاروان سلامت، به دلیل جلوگیری از ازدحام جمعیت و رعایت پروتکل های بهداشتی، از قبل محدوده ساعت مراجعه به روستاییان اعلام شده بود تا مراجعه کنندگان در محدوده زمانی مشخصی در محل ارائه خدمات پزشکی حاضر شوند.

طرح کاروان سلامت از طرح‌های ملی جمعیت هلال احمر است که با هدف کمک به بهبود سطح سلامت محرومان، ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت در مناطق محروم، ارتقاء و بهبود کیفیت زندگی نیازمندان با حفظ کرامت انسانی و همچنین ایجاد مشارکت موثر در بین داوطلبان اجرا می شود.

در حال حاضر حدود یک هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده در استان کردستان مشغول به فعالیت هستند و در حوزه جوانان و داوطلبان نیز ۱۰ هزار نفر فعالیت دارند.

۲۳ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار در سطح استان کردستان فعال است که از این تعداد ۱۳ پایگاه ثابت در محورهای مواصلاتی و ۱۰ پایگاه پشتیبانی سیار در سطح شهرستان‌ها مستقر و آماده خدمات رسانی به حادثه دیدگان هستند.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن