تهران

۳۰۰ دستگاه مخزن فرسوده زباله ماهانه در منطقه ۵ تهران بازسازی می‌شود

[ad_1]

محمود کلهری روز پنجشنبه با بیان اینکه یکی از وظایف مهم معاونت خدمات شهری رصد دائم وضعیت سلامت مخازن زباله است، به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به نیاز منطقه پنج شهرداری تهران  به مخازن مکانیزه حمل پسماند و همچنین گستردگی سطح منطقه، تعداد چهار هزار و ۶۰۰ مخزن پسماند در سطح معابر منطقه موجود است که تعداد قابل توجهی از این مخازن مستهلک و فرسوده بود و نیاز به تعمیرات اساسی داشت.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت آهن مقرر شد با فراهم آوردن فضایی به منظور تعمیرات و بازسازی مخازن مستهلک علاوه بر صرفه جویی در هزینه ریالی، مخازن فرسوده و مستهلک به مخازن نو تبدیل شود که انجام این امر حدود یک چهارم خرید مخزن نو هزینه دارد.

شهردار منطقه پنج تهران  تاکید کرد: سایت اورهال مخازن این منطقه که در تقاطع بزرگراه ستاری راه اندازی شده است با مسائل و مشکلات زیادی روبرو بود که با همکاری اداره برق منطقه و تامین برق سه فاز  و استقرار چندین اکیپ اجرایی و خرید لوازم مورد نیاز به بهره برداری رسید که این امر نیز موجب اشتغال زایی چندین نفر شده است.

وی خاطرنشان کرد: پیمانکاران نواحی هفتگانه مخازن مستهلک را به سایت اورهال منطقه تحویل داده و پس از تعمیر و بازسازی مجددا به نواحی بر می گردد و تمامی هزینه های اجرایی اعم از دستمزد کارگری بر عهده پیمانکاران نواحی هفت گانه است.

کلهری یادآور شد: چشم انداز آتی منطقه بر این است که با تهیه و فراهم آوردن لوازم از جمله ورق، قوطی و چرخ برای مخازن، یکهزار و ۲۰۰  مخزن مستهلک باقی مانده سطح منطقه بازسازی و به چرخه استفاده شهروندان تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، منطقه پنج در شمال و شمال غرب کلان‌شهر تهران واقع شده‌است که از شمال به رشته‌کوه البرز، از جنوب به بزرگراه شهید لشگری و میدان آزادی، از شرق به بزرگراه اشرفی اصفهانی و بزرگراه محمدعلی جناح و منطقه ۲ شهر تهران در مجاورت طرشت و ستارخان و مرزداران و شهرک غرب و سعادت آباد و از غرب به منطقه ۲۲ شهر تهران، استادیوم آزادی محدود است و به بزرگراه های همت و حکیم و آبشناسان و باکری و ستاری و شیخ فضل‌الله نوری و لشگری و اشرفی اصفهانی و جناح دسترسی دارد.

پونک،  شهران، آریاشهر، مهران،  فرحزاد،  شهرزیبا،  جنت‌آباد، باغ فیض،  سردار جنگل،  کن و سولقان،  شهرک آپادانا،  شهرک اکباتان و اشرفی اصفهانی از محله‌های معروف در منطقه پنج شهرداری تهران هستند.

شهرداری منطقه پنج پایتخت به پهنه توسعه شهر تهران نیز معروف است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن