اصفهان

۳۰ درصد دانش آموزان آران و بیدگل اضافه وزن دارند

[ad_1]

به گزارش ایرنا، محمد معدندار روز دوشنبه در نشست خبری افزود: با توجه به شیوع کرونا در ۱۸ ماه گذشته و ادامه آموزش به روش مجازی در مدرسه‌های کشور، اجرای طرح ملی کوچ از سوی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد که بر پایه آن، اندازه‌گیری قد و وزن تمامی دانش آموزان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پس از اجرای طرح کوچ در آران و بیدگل، ورزشگاه مادر برای انجام حرکت‌های اصلاحی و کاهش وزن دانش آموزان با اضافه وزن در دستور کار قرار گرفت و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، نتایج خوبی به دست آمد..

کلاس بدون معلم در آران و بیدگل نخواهیم داشت

مدیر آموزش و پرورش آران و بیدگل گفت: مشکل کمبود معلم در مدرسه‌های این شهرستان با بازگشایی مدارس رفع شده است، به طوری که ۳۴ معلم جدید در قالب دانشگاه فرهنگیان به آموزش و پرورش آران و بیدگل اضافه می‌شوند.

وی با اشاره به روند بازنشستگی زیاد معلمان در آران و بیدگل افزود: ۲۰۰ فرهنگی تا اول مهر امسال بازنشسته می‌شوند که با برنامه‌ریزی نزدیک به ۴۰ معلم بازنشسته به فعالیت خود ادامه خواهند داد و بقیه کمبودها با نیروهای حق التدریس، نهضت سوادآموزی، سرباز معلم و نیروهای خرید خدماتی مرتفع خواهد شد.

به گفته وی، آموزش‌ها و مدرک‌های صادره از سوی آموزشگاه‌های آزاد مورد تایید آموزش و پرورش نیست و ملاکی برای استخدام در آموزش و پرورش نخواهد بود.

معدندار اضافه کرد: افزون بر ۱۲۰ داوطلب آزمون سراسری آران و بیدگلی برای مصاحبه برای ورود به دانشگاه فرهنگیان دعوت شدند که بیش از ۷۰ درصد آنان پذیرفته خواهند شد.

افزون بر ۳۰۰ دانش آموز با اهدای تبلت به تحصیل بازگشتند

مدیر آموزش و پرورش آران و بیدگل گفت: ۱۸۰ تبلت و گوشی با کمک‌های خیران در آران و بیدگل تهیه و با اولویت به خانواده‌های دارای چند دانش‌‍‌آموز فاقد گوشی هوشمند اهدا شد تا ‌روند آموزشی این عزیزان مختل نشود.

وی افزود: آمار واقعی و دقیقی از شمار دانش آموز ترک تحصیلی پس از شیوع کرونا و آموزش مجازی در آران و بیدگل در دسترس نیست اما بر پایه بررسی‌ها این آمار بسیار کمتر از میانگین کشوری است.

وی تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون شمار زیادی از فرهنگیان و دانش‌آموزان درگیر بیماری کرونا شدند و برخی از فرهنگیان بازنشسته هم به همین دلیل فوت کردند.

معدندار خاطر نشان کرد: بر پایه بررسی‌های انجام شده، فعالیت معلمان آران و بیدگل در دوره کرونا رضایت بخش بوده، اما هیچ نوع آموزشی جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد.

مدارس ۲ شیفته آران و بیدگل ۵۰ درصد کاهش یافت

مدیر آموزش و پرورش آران و بیدگل گفت: با تدابیر انجام شده در پنج سال گذشته، مدارس ۲ شیفته این شهرستان از ۲۰ درصد به ۱۰ درصد کاهش یافت و اکنون ۱۰ مدرسه ۲ شیفته فعال هستند.

وی اظهار داشت: آران و بیدگل ۱۲۵ مدرسه دارد که با بهره‌برداری از مدرسه‌های در حال ساخت تا ۲ سال آینده، دیگر مدارس ۲ شیفته نخواهیم داشت.

به گفته وی، در هفت سال گذشته ۷۵ طرح آموزشی و ورزشی در آران و بیدگل کلنگ‌زنی شد که در کشور کم‌نظیر بود.

معدندار با بیان اینکه ۴۳ طرح تکمیل و اجرای ۳۲ طرح هم در حال تکمیل شدن است، افزود: ۱۲ مدرسه و فضای ورزشی هم با اعتبار حدود ۵۰ میلیارد تومان آماده بهره برداری است که در حال برنامه‌ریزی برای افتتاح هستیم.

شهرستان افزون بر ۱۰۳ هزار نفری آران‌ و بیدگل، با ۱۲۵ واحد آموزشی و ۲۰ هزار نفر دانش‌آموز، در ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن