کردستان

۴۰ مبلغ دینی در بیجار به مناطق روستایی اعزام شدند

[ad_1]

حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ایجاد ایستگاه های صلواتی، تهیه و توزیع غذای گرم نذری، برگزاری مسابقات فرهنگی و جشن های مذهبی و مناسب مردم منطقه طی برنامه ریزی های صورت گرفته، هر یک از مبلغان اعزامی بیش از ۱۰ برنامه اجرا خواهند کرد.

وی افزود: در هر پنج شهر شهرستان نیز، روحانیت مستقر و امامان مساجد سطح شهرها، برنامه های متنوعی با همین موضوعات و متناسب با جامعه هدف و همسایگان مسجد در دستور کار خواهند داشت و هر ۱۰ شب در ۱۰ مسجد، تجلیل از سادات مداح و هیات امنای مساجد، خانواده شهدای سادات از دیگر برنامه های دهه ولایت است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی بیجار گفت: بصورت میدانی و در نقاطق مختلف شهر بیجار نیز با ورود هیات مذهبی و جوانان، برپایی ایستگاه صلواتی، ماشین نویسی با جملات غدیر و عید ولایت، برگزاری کارروان خودرویی، برگزاری مراسم در پیاه راه جدید مرکز شهر بیجار و همچنین برگزاری مسابقات فرهنگی با اهدای جوایز نفیس از عمده برنامه های این دهه در شهرستان بیجار می باشد.

وی با اشاره به اینکه در کنار برگزاری برنامه های متنوع در فضای حقیقی و میدانی شهرستان، در فضای مجازی هم مسابقاتی برگزار می شود افزود: ایجاد یک مسابقه فرهنگی و مناسب سازی شده در سامانه شاد با همکاری آموزش و پرورش ویژه دانش آموزان در دستور کار قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام مختاری‌نیا تشریح کرد: تهیه و توزیع ۵۰۰ عدد پرچم نصبی درب منزل، فضای سازی شهری با همکاری شهرداری، ترویج و نشر محتوا در فضای مجازی، برگزاری کارگاه آموزشی فرهنگی و اعتقادی در کلیه روستا با بیش از ۱۰۰ مورد از جمله های واحد فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار است.

وی گفت: طرح مبشران فرهنگی در کنار امامان جماعت، با محوریت مدیریت و فعالیت در امورات فرهنگی و آموزشی مساجد با همکاری حوزه علمیه حضرت امام صادق (ع) به زودی اجرایی خواهد که در این طرح، در یک مسجد می توان در کنار امام جماعت ، ۲ تا چهار طلبه جوان هم حضور خواهند داشت تا در بسیاری از امور مسجد، محله و سایر موضوعات، کمک کار امام جماعت مسجد باشند.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن