اصفهان

۴ هزار تبعه غیرایرانی در اصفهان واکسن زدند

[ad_1]

به گزارش ایرنا، رضا فدایی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به وجود ۲۷ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان و هفت مرکز در اصفهان افزود: بخشی از جامعه آماری که باید در اصفهان واکسینه شوند، اتباع بیگانه غیرایرانی هستند که همزمان با سایر افراد، امکان تزریق واکسن در تمام مراکز واکسیناسیون را دارند.

مسوول بیماری های واگیر مرکز بهداشت اصفهان تصریح کرد: واکسیناسیون تابع ملیت خاصی نیست و هیچ تفاوتی بین افراد ایرانی و غیر ایرانی در این زمینه وجود ندارد و بیشتر افراد از روی روند اعلام سن توسط دانشگاه علوم پزشکی واکسینه می شوند.

وی در باره ضرورت واکسیناسیون  اتباع غیرایرانی فاقد شناسنامه گفت: اتباع غیرایرانی فاقد شناسنامه، اوراق و شماره اقامت می توانند از امتیاز “جمعیت معلق” برای واکسن زدن استفاده کنند.

 مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری  اصفهان نیز در گفت و گو با ایرنا ضمن تایید مطالب مطرح شده گفت: اتباع غیرایرانی که مشخصاتشان در سامانه سیب ثبت شده، برای زدن واکسن فراخوان می شوند اما برای افرادی که اطلاعات آنها  ثبت نشده است باید تصمیمات جدیدی اتخاذ شود.

مهدی سلیمانی افزود: البته کمک های بین المللی نیز برای واکسیناسیون اتباع بیگانه درخواست شده است که بزودی فرایند واکسیناسیون آنها  تکمیل می شود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان تصریح کرد: ما حدود ۲۵ هزار تبعه غیرایرانی مجاز در شهرستان کاشان داریم که واکسیناسیون آنان جدای از افراد مقیم اصفهان است.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان ۱۶۰ هزار تبعه خارجی دارد که ۹۹ درصد آنها اتباع افغانستان و بقیه از سایر کشورها همچون عراق، هند، ترکیه سویه و کشورهای اروپایی هستند.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن