آذربایجان شرقی

۶۰۷ نفر طی دهه اول محرم در مراغه خون اهدا کردند

[ad_1]

محمود مهدوی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تعداد مراجعه افراد به ۳۹۷ نفر رسید که ۳۵۵ نفر از آنان خون کامل اهدا کردند. 

وی از اهداکنندگان خون خواست تا در طول سال و حداکثر سه ماه یکبار به این امر خیر اقدام کنند و اظهار داشت: خون اهدایی تا یک ماه باید مصرف شود و از آنجایی که نیاز به خود همواره وجود دارد، انتظار می‌رود در مناسبت‌های مختلف طول سال نیز پذیرای اهداکنندگان خون باشیم. 

وی با اشاره به اینکه یک روز قبل از تاسوعا ذخیره گروه خونی AB منفی در این پایگاه رو به اتمام بود، بیان کرد: اگرچه این نیاز در سایه اهدای خون طی روزهای تاسوعا و عاشورا برطرف شد اما در صورتی که اهداکنندگان خون به صورت مستمر و در طول سایر به این پایگاه مراجعه نکنند، کمبود برخی از گروه‌های خونی قابل پیش‌بینی خواهد بود. 

به گزارش ایرنا پویشی نیز تحت عنوان «نذر اهدای خون» از روز عاشورا تا اربعین حسینی امسال در سطح کشور راهاندازی شده است که می‌تواند در تامین خون مورد نیاز بیماران مفید باشد. 

پایگاه انتقال خون مراغه در خیابان امام خمینی (ره) – خیابان خرمشهر واقع شده و دارای کاربری «انتخاب اهداکننده»، «خونگیری و فرآوری»، «تعیین گروه خون»، «پخش خون» و «فرآورده‌های خونی» است. 

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن