آذربایجان شرقی

۷۰ درصد ادارات شهرستان‌های تبریز، اسکو و آذرشهر کاهش مصرف برق نداشتند

[ad_1]

 عادل کاظمی روز چهارشنبه در حاشیه‌ اجرای رزمایش مدیریت مصرف بهینه‌ برق (شهید عباسپور) اظهار کرد: هدف از اجرای این مانور کاهش ۱۷.۵ مگاواتی برق ادارات شهرستان‌های تبریز، اسکو و آذرشهر است.

وی با اشاره به اینکه میزان مصرف ادارات حوزه‌ بهره‌برداری برق تبریز ۳۵ مگاوات است، خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این رزمایش، کاهش مصرف انرژی ادارات در ساعات اداری به ۵۰ درصد و طی ساعات غیراداری به ۹۰ درصد است.

وی با بیان اینکه در ۲ ماه گذشته ضابطان برق تبریز، مصرف برق ادارات و سازمان‌ها را رصد کردند ولی متاسفانه تنها ۳۰ درصد آنها مصرف خود را کاهش داده‌اند، ابراز امیدواری کرد: با اجرای این رزمایش ۱۷.۵ مگاوات از مصرف برق ادارات با کاهش مصرف آنها و راه‌اندازی مولدهای اضطراری ادارات عملی می‌شود.

کاظمی یادآور شد: در طول این مانور ۱۳ گروه و ۶۵ نفر از کارکنان برق تبریز به ۳۹ سازمان و اداره‌ مراجعه کردند که ۳۳ سازمان و اداره مولدهای اضطراری خود را به مجموع ظرفیت ۱۵ مگاوات روی مدار آورده و موجب صرفه‌جویی در مصرف برق در ساعات اوج بار شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز همچنین با بیان اینکه افزایش دما، ارتباط مستقیمی با افزایش مصرف انرژی دارد، اعلام کرد: هر درجه افزایش دما در حوزه‌ برق تبریز، حدود ۵۰ مگاوات مصرف انرژی را افزایش می‌دهد و این افزایش بار ناشی از ورود بارهای سرمایشی است.

وی افزود: افزایش هر یک درجه‌ دمای هوا، ۱۵۰۰ مگاوات بر مصرف برق کل کشور می‌افزاید و این مسئله لزوم صرفه‌جویی هر چه بیشتر برق مشترکان را برای مدیریت مصرف انرژی در ایام گرم سال می‌طلبد.

کاظمی از شهروندان و مشترکان خواست تا حد امکان از مصرف همزمان دستگاه‌های پرمصرف در ساعات پیک بار خودداری کنند و خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند استفاده‌کنندگان غیرمجاز ماینر و برق‌های غیرمجاز را به سامانه سمات (tavanir.org.ir/samaat)، سامانه‌ی ۱۲۱ یا به شماره تماس ۳۳۳۱۳۴۸۲ اطلاع دهند.

وی خاطرنشان کرد: ساعت ۱۲ تا ۲۲ زمان اوج بار برای مشترکان با تعرفه‌ خانگی در نظر گرفته شده است و این مشترکان می‌بایست الگوی صحیح مصرف را در این ساعات رعایت کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تبریز همچنین گفت: مشترکان می‌توانند با تنظیم دمای کولرهای خود در دمای آسایش، یعنی۲۵ درجه سانتی‌گراد به تداوم تامین برق کمک شایانی کنند.

به گزارش ایرنا، براساس مصوبه‌ هیئت وزیران، در راستای بهینه‌سازی مصرف انرژی و تفاهم‌نامه‌ی بین شرکت توانیر و بسیج، رزمایش مدیریت مصرف بهینه‌ برق (شهید عباسپور) همزمان با سراسر کشور در برق تبریز نیز برگزار شد.

شرکت توزیع برق تبریز با پوشش شهرهای تبریز، اسکو و آذرشهر بیش از یک میلیون مشترک با نیاز مصرفی ۸۸۰ مگا ولت دارد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن