فارس

۷۱ طرح به مناسبت هفته دولت در لارستان آماده افتتاح و کلنگ زنی است

[ad_1]

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان گفت: مجموع اعتبار هزینه شده و یا پیش بینی شده برای این طرح ها اعم از افتتاحی و کلنگ زنی رقمی افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال است.

 جلیل حسنی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: این طرح های مهم عمرانی، خدماتی و اقتصادی با همکاری دولت ، بخش خصوصی و خیرین در سطح مناطق، بخش ها و روستاهای لارستان اجرایی شده و یا کلنگ زنی آنها آغاز خواهد شد.

حسنی گفت: سهم دولت در مجموع اعتبارات هزینه شده برای طرح های عمرانی و اقتصادی در هفته دولت امسال حدود یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و سهم خیرین و بخش خصوصی نیز به ترتیب ۱۳۰ و ۲۵۰ میلیارد ریال برآورد شده ست.

وی یادآور شد: طرح های مهم قابل افتتاح و کلنگ زنی در هفته دولت امسال در شهرستان لارستان در حوزه های مختلف برق رسانی، آبرسانی، راه ، مسکن، بهداشت، عمران شهری و روستایی ، کشاورزی، منابع طبیعی و خدمات است.

حسنی برخی از طرح های مهم عمرانی، خدماتیف اقتصادی و زیربنایی که در هفته دولت امسال افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد  شد را شامل بهره‌برداری از واحد تولیدی انواع سس شرکت نگین رنگارنگ فراز لارستان جنوب، بسته بندی سبزیجات، ادویه جات و حبوبات و غلات سحرخیز در لارستان،  ذخیره سازی مواد غذایی در سردخانه دوجداره حسین نجف پناه در شهرک صنعتی لار، مرکز خدمات جامع سلامت شهرک محمد رسول اله (ص) لارستان، روکش آسفالت لار- بستک به طول ۲ کیلومتر، احداث باند دوم لار-بستک به طول سه کیلومتر، روکش آسفالت ۳۵ کیلومتر از محور جهرم-لار- بندرعباس، احداث دو واحد مسکن مددجویی در شهر لار و احداث جایگاه سوخت برادران برکند در لارستان ذکر کرد.

حسنی همچنین افتتاح واحد تولید شن و ماسه در روستای کورده، پروژه های شهرداری لطیفی شامل روکش آسفالت، بهسازی و زیباسازی، موزاییک فرش پیاده رو و پیاده رو سلامت در بلوار شهدای شهر لطیفی، بهسازی در روستاهای براک، کورده، کرمستج، بائن و بریز، طرح های منابع طبیعی و کنترل سیلاب و آبخوان داری نصیرآباد دهستان درزوسایبان، اورژانس جاده ای چهاربرکه را از مهمترین طرح های عمرانی در بخش مرکزی لارستان عنوان کرد.

وی احداث راه روستایی زاهدمحمود به اوه به طول حدود ۲ کیلومتر، تقویت ولتاژ مشترکین برق روستای چاه نهر، احداث واحدهای مسکونی مددجویی در شهرهای لطیفی، دهکویه و روستاهای بریز و براک، زمین چمن مصنوعی و پروژه های شهرداری دهکویه شامل بلوار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدا، آسفالت معابر و ترمیم حفاری های سطح شهر، خانه بهداشت روستای علی آباد زاهدمحمود و زیرسازی معابر روستای اوه را از دیگر طرح های مهم عمرانی و خدماتی در بخش مرکزی لارستان دانست.

حسنی به افتتاح چند پروژه در بخش بنارویه نیز اشاره کرد و گفت: در هفته ولت امسال پروژه های شهرداری بنارویه شامل فاز اول پارک صفا، ساختمان آتش نشانی، زیرسازی و آسفالت خیابان پارک صفا و آثار باستانی بهره، روشنایی بلوار خلیج فارس، باسکول سنگ شکن، ساماندهی تقاطع سه راهی دامچه، نصب ترانس تقویت کننده ولتاژ برق روستاهای مارمه، حسن آباد مرگماری و بختیارویه، بهسازی روستاهای دامچه، شرفویه و دهفیش، پارک اتحاد و زمین چمن مجموعه ورزشی روستای لاغران افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار ویژه لارستان اضافه کرد: تسهیلات زایمانی و ۲ باب خانه پزشک عمادشهر، روکش آسفالت دو راهی زروان به عمادشهر و احداث یک واحد مسکن مددجویی در عمادشهر، از پروژه‌های مهم افتتاحی بخش صحرای باغ است.

وی گفت: افتتاح کارگاه بتن سیال معمولی مظفرپور در شهر بیرم، زمین چمن مصنوعی روستای بالاده، آموزشگاه متوسطه چمران بیرم، ساماندهی گلزار شهدای گهدم و قبله و طرح های بهسازی چندین روستا از پروژه های مهم عمرانی و خدماتی در بخش بیرم خواهد بود.

فرماندار ویژه افزود: در هفته دولت امسال همچنین چندین طرح عمران شهری از جمله آسفالت معابر و روشنایی در شهر جویم، تقویت ولتاژ مشترکین برق روستای گلک و اجرای طرح هادی در چندین روستا از مهمترین طرح های عمرانی و خدماتی در بخش جویم این شهرستان است.

حسنی در ادامه اضافه کرد: در هفته دولت ۱۴۰۰ همچنین طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی به ۷۶۶ واحد مسکونی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر  و ارائه تسهیلات حوادث سیل  به ۱۱۷ واحد مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در لارستان نیز به بهره برداری می رسد.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن