کردستان

۷۳ درصد تشکل‌های غیردولتی در کردستان فعال است

[ad_1]

بە گزارش ایرنا محمد ابراهیم زارعی عصر یکشنبه در جلسه کمیته توسعه مشارکت های مردمی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: ۴۵ تشکل مردم نهاد برای فعالیت در حوزه مبارزه و کاستن از آسیب‌های مصرف مواد مخدر در استان مجوز دارند که ۲۵ تشکل فعال است.

وی اضافه کرد: بعضی از تشکل ها و سازمانهای مردم نهاد به مسائلی ورود می‌کنند که در شرح وظایف آنان نیست و این مسئله به وجه و جایگاه این سمن‌ها در میان مردم ضربه می زند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با تاکید بر اینکه سازمانهای مردم نهاد تنها در حوزە تخصصی خود فعالیت کنند و از ورود بە مسائل و مباحث غیر مرتبط پرهیز کنند، افزود: اگر تشکلی حوزه فعالیتش کارهای فرهنگی و اجتماعی است، بهتر است که به آن شرح وظایف پایبند باشد و از ورود به کارهای سیاسی بپرهیزد، چرا که کار سیاسی برای احزاب تعریف شده است.

زارعی با بیان اینکه سازمانهای مردم نهاد پل واسط میان مردم و دولت هستند و از بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری می کنند، افزود: همه دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی باید این تشکل‌ها را مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهند، زیرا تقویت آنان منجر به کاهش کار دولت و بسیاری از ادارات می شود.

وی به بیماری کرونا و نقش سازمانهای مردم نهاد در یاری رساندن به نیازمندان نیز اشاره کرد و گفت: ما یک بانک اطلاعاتی از افراد و نیازمندان در اختیار داریم و سمن ها از این بانک اطلاعاتی در جهت پرهیز از دوباره کاری استفاده کنند تا اقشار نیازمند بصورت مساوی از کمک ها بهره مند شوند.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن