آذربایجان شرقی

بازسازی اتوبوس‌های فرسوده مراغه به ایستگاه نخست رسید

[ad_1]

«شهرام مروتی» روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هزینه تمام‌شده بازسازی اتوبوس‌های فرسوده در کشور ۷۰۰ میلیون تومان است اما همکاران شهرداری مراغه با تلاش شبانه‌روزی، صفر تا صد بازسازی را تنها با ۲۶۰ میلیون تومان هزینه انجام دادند.

وی بیان کرد: کل ناوگان موجود در سازمان اتوبوسرانی مراغه ۶۲ دستگاه بوده که از این تعداد تنها ۱۹ دستگاه فعال است و توسط بخش خصوصی به کار گرفته می‌شود.

به گفته شهردار مراغه این شهر در گذشته نه چندان دور ۶۲ اتوبوس فعال داشت و در چنین شرایطی بازسازی اتوبوس‌های فرسوده به ویژه با هزینه حداقلی اجتناب‌ناپذیر است.

وی با اشاره به اینکه بازسازی اتوبوس‌های درون‌شهری مراغه بر اساس اولویت‌بندی انجام می‌شود، اضافه کرد: طبق استانداردهای کشوری برای هر ۲ هزار نفر یک اتوبوس شهری نیاز است که با توجه به این موضوع باید ۶۰ دستگاه اتوبوس برای این کهن‌شهر تامین شود.

شهردار مراغه با بیان اینکه هفت اتوبوس ملکی سازمانی نیز فرسوده و غیرقابل بازسازی است، خاطر نشان کرد: متاسفانه در حال حاضر تاسیسات حمل و نقل عمومی مراغه با مشکل جدی مواجه است و باید برای حل و فصل آن تصمیم اساسی اتخاذ شود.

«مروتی» با تاکید بر اینکه اقداماتی چون بازسازی نمی‌تواند پاسخگوی رفع کامل این کمبود باشد، تاکید کرد: در شرایط فعلی بازسازی اتوبوس‌ها تنها راهکار به شمار می‌رود. 

شهرداری مراغه با درجه ۹ دارای سه منطقه، پنج معاونت و چهار سازمان زیرمجموعه بوده و در سال ۱۳۰۷ شمسی تاسیس شد.

مراغه به عنوان بزرگترین شهر آذربایجان‌شرقی بعد از تبریز با بیش از ۱۸۶ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز استان قرار دارد و در ابتدای دوران فرمانروایی ایلخانان مغول، پایتخت این سلسله بود.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن