تهران

مصرف آب در تهران به سه میلیون و ۵۰۸ هزار متر مکعب رسید

[ad_1]

محمدرضا بختیاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان الگوی مصرف ۱۴ متر مکعب در ماه برای هر واحد مسکونی است این در حالی است که تعدادی از مشترکان پرمصرف بیش از ۳۰ متر مکعب آب مصرف می کنند.

وی با اشاره به اینکه برای ۱۷۰ هزار مشترک که بیش از ۲ برابر حد مجاز آب مصرف می کردند اخطاریه صادر شده است گفت: اگر تا مردادماه نسبت به رعایت الگوی مصرف اقدام نکنند با محدودیت قطع آب چندین ساعته در روز روبرو خواهند شد.

این مقام مسئول ادامه داد: بر اساس آمارها، ۵۰ درصد مردم تهران کمتر از حد نرمال که ۱۴ مترمکعب است، آب مصرف می کنند۳۰ درصد تهرانی ها کمی بیش از الگوی مصرف و ۲۰ درصد مصرف غیرمتعارف دارند.

بختیاری با اشاره به اینکه شاهد روند افزایش دمای هوا هستیم گفت: همین مسئله روی میزان مصرف آب در تهران اثر می‌گذارد و باعث افزایش مصرف می شود که امیدواریم مردم رعایت کنند.

وی خاطر نشان کرد: از زمانی که کرونا در کشور شیوع پیدا کرد ۱۰ درصد به میزان مصرف افزوده شد حتی در مقطعی تا ۱۵ درصد هم افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران از مردم خواست پنج درصد مصرف آب را کاهش دهند چراکه با این روند، ۲۰۰ هزار متر مکعب یعنی به اندازه یک شهر ۵۰۰ هزار نفری در مصرف آب صرفه جویی می شود.

وی، افزایش دمای زود هنگام، کاهش بارش ها و ذخایر آبی، شرایط خشکسالی و کرونا را از مهمترین عوامل افزایش مصرف عنوان و به همکاری مردم در رعایت الگوی مصرف تاکید کرد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن