اصفهان
رویکرد مدیریت شهری اصفهان، رونق گردشگریست
[ad_1]
قدرتالله نوروزی روز دوشنبه در نشست موسوم به «روایت اصفهان به ۱۰ زبان» در تالار شهرداری مرکزی افزود: در این دوره از مدیریت شهری بازاریابی، توسعه گردشگری و برندینگ شهر اصفهان مورد پیگیری قرار گرفت.
وی با بیاناینکه رونق گردشگری نیازمند ایجاد زیرساختهای قابل مشاهده است، ادامه داد: اکنون حدود هزار میلیارد تومان برای سالن اجلاس هزینه شده است تا محور مهم برای برگزاری اجلاسهای بینالمللی در شهر اصفهان باشد.
مرکز همایشهای بینالمللی در شرقیترین نقطه شهر اصفهان در مجاورت کمربندی شرق بعنوان یکی از اَبر پروژههای این شهر در حال احداث است تا با بکارگیری امکانات جدید و استاندارد جهانی، به بهرهبرداری برسد.
شهردار اصفهان گفت: افتتاح سالن اجلاس به معنای مهیاسازی شهر و ایجاد زیرساخت برای حضور افراد از اقصا نقاط دنیا و حرکت در مسیر گردشگریست.
به گفته نوروزی، اگر کرونا نبود، فضای سیاسی در شرایط عادی قرار داشت و رفت و آمدهای بینالمللی رونق داشت و امروز اقتصاد گردشگری اصفهان حرف اول را میزد.
وی اضافه کرد: گاهی اقدامات بزرگ انجام میشود اما اثربخشی آن به میزان حجم کار نیست از این رو آثار و تولیدات خلق شده مصداق بارز اثربخشی و نرمافزاری برای زیرساختهاست.
شهردار اصفهان افزود: اگر تولید محتوا، نگاهها و رویدادها نباشد گردشگری هم مقام و مفهوم پیدا نمیکند.
وی با بیاناینکه بازاریابی به معنی بازاریابی برای تمام ابزار اصفهان از جمله هویت تاریخی، میراث و فرهنگ و تاریخ بشریت است، اظهار داشت: بازاریابی حرکتی در راستای توسعه گردشگریست که نتیجه آن مدیون تلاشهای همگان در راستای دیپلماسی شهریست.
نوروزی با اشاره به افزایش تعاملات گفت: توسعه دیپلماسی شهری، دستاوردهای بزرگی را به همراه خواهد داشت.
وی اظهار داشت: در شرایط کنونی، همهگیری کرونا با توسعه گفت وگوها و استفاده درست از فضای مجازی و مکاتبات بهموقع با جهانیان کاری کردیم که خواهرخواندهها با اصفهان در تعامل باشند.
ضرورت کار روی مردمشناسی اصفهان
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این نشست بیان کرد: برخی عنوان کردند که چرا مدیریت شهری در این دوره به اقدامات فانتزی پرداختند و برنامه “شهروند دیپلمات” و “تعامل خواهرخواندهها” را فانتزی و بیاساس دانستند.
علیرضا نصر اصفهانی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری اصفهان در کنار تمام پروژههای بزرگ و زیربنایی، در این دوره رسالت و نقش خود را بخوبی ایفا کرد که امیدواریم این رویه استمرار یابد تا زمینه ارتباط اصفهان با دنیا تحکیم بخشیده شود و جایگاه اصفهان تجلی یابد.
وی اضافه کرد: برغم تمام تبلیغات هنوز نتوانستهایم آنگونه که شایسته اصفهان است این استان را به دنیا معرفی کنیم از این رو امیدواریم این دُر گرانبها بیشتر به دنیا معرفی شود.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: در راه معرفی اصفهان تلاشهای فراوانی صورت گرفت اما بر روی مردم شناسی اصفهان کمتر کار شده است که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.
تلاش شهرداری اصفهان برای توسعه بازاریابی شهری
مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری اصفهان گفت: تلاش ما در اداره کل ارتباطات و امور بینالملل و معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری در زمینه توسعه بازاریابی شهری اصفهان بود.
ایمن حُجتی با بیاناینکه بازاریابی مجموعه فرایندیست که مشتری را به کسب و کار پیوند میدهد، افزود: شهرها برای توسعه گردشگری، رونق صنایع دستی و اقتصاد نیازمند بازاریابی شهری هستند.
وی با اشاره به تلاش شهرداری اصفهان در حوزه بازاریابی شهری ادامه داد: مدیریت شهری در این راستا نقش حمایتی و ایجاد زیرساختها را برعهده دارد.
به گزارش ایرنا، نشست موسوم به «روایت اصفهان به ۱۰ زبان» به زبانهای انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، روسی، چینی، اسپانیولی، کاتالانی، ارمنی، ایتالیایی و مالایی است.
رونمایی از فیلمهای بینالمللی و ۱۰ زبانه اصفهان، ویدئوی شهرهای خواهرخوانده و کتابهای تخصصی حوزه گردشگری با عنوان “بررسی نقش فضاهای شهری در توسعه گردشگری” با تاکید بر خلق فضای شهر گردشگر پذیر، عکس مادیهای اصفهان و سرمه سپاهان صورت گرفت.
منبع