آذربایجان شرقی

اجرای بیش از ۵۰ برنامه فرهنگی طی دهه امامت و ولایت در هشترود

[ad_1]

حجت‌الاسلام حسن امیرنژاد روز سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران محلی اظهار داشت: رزمایش کمک‌های مومنانه برای افراد متضرر شده از شیوع بیماری کرونا، اهدای جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش ادارات مختلف، جشن ویژه غدیر، برگزاری شب شعر و چندین مورد دیگر از برنامه‌های شاخص دهه امامت در این شهرستان خواهد بود.

وی با بیان این‌که در عید غدیر رضایت خداوند، اکمال دین و اتمام نعمت تکمیل شد، افزود: شناساندن بحث غدیر و ولایت وظیفه همگانی است زیرا ولایت یکی از ارکان مهم اسلام و کلید تمامی واجبات محسوب می‌شود.  
وی بیان کرد: غدیر شاهراه والای انسانیت، تمایز خلوص و نفاق و تمایز نور با تاریکی است و اقشار مختلف مردم باید از نرو الهی بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام امیرنژاد اضافه کرد: به علت ناشناخته ماندن غدیر، جریان فاطمیه و جریان عاشورا به وجود آمد و در این جریان‌ها بهترین بندگان خدا به فیض عظیم شهادت نائل آمدند.

به گزارش ایرنا واقعه غدیر از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن پیامبر اسلام (ص) هنگام بازگشت از حجةالوداع در ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم قمری در مکانی به نام غدیرخم، امام علی (ع) را ولی و جانشین خود معرفی کرد و حاضران که بزرگان صحابه نیز در میان‌شان بودند در آنجا با امام علی (ع) بیعت کردند.

پیامبر (ص) و دیگر معصومان این روز را عید خوانده‌اند و مسلمانان، به‌ویژه شیعیان این روز را جشن می‌گیرند؛ گفتنی است واقعه غدیر در تمامی کتب شیعه و در کتب‌ معروف اهل سنت به صورت متواتر نقل شده است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن