کردستان

بهره‌برداری از فرودگاه سقز در شرایط کنونی کار ارزشمندی است

[ad_1]

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز چهارشنبه در آیین بهره برادری از طرح فرودگاه سقز ضمن تبریک عید سعید قربان به مردم کردستان، اظهار داشت: از استاندار کردستان و معاونین و همه دلسوزان که در ساخت این پروژه سهیم بودند تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه طرح بزرگی همچون فرودگاه سقز از دستاورد ها و رویش‌های انقلاب است، افزود: در این وضعیت تحریم و مشکلات اقتصادی، افتتاح و بهره‌برداری از فرودگاه سقز کار بزرگ و مبارکی است و امید است مردم از خدمات آن استفاده کنند.

وی اضافه کرد: مسوولان زمینه را برای بهره مندی مردم از فرودگاه فراهم کنند تا این پروژه عظیم در خدمات رسانی به مردم شایسته استان و شهرستان سقز موثر واقع شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه امروز یکی از طرح های بزرگ در استان به نتیجه و به مرحله بهره برداری رسید، افزود: فرودگاه سقز گام بزرگی برای توسعه استان است و همچنین به توسعه منطقه کمک خواهد کرد.

حجت‌الاسلام پورذهبی یادآور شد: امروز آمدیم تا از نزدیک شور و هیجان و خوشحالی مردم شریف و شایسته سقز را برای افتتاح فرودگاه این شهرستان ببینیم و امیدواریم در این روز مبارک این پروژه عظیم موثر واقع شود.

در روز عید سعید قربان، فاز نخست فرودگاه سقز با حضور استاندار کردستان، نماینده ولی فقیه در کردستان و مسوولان محلی به مرحله بهره برداری رسید.

همچنین امروز در آیین افتتاح فرودگاه سقز، اولین پرواز آزمایشی با موفقیت به زمین نشست.

فرودگاه سقز سال ۱۳۸۴ در زمینی به مساحت ۲۲۰ هکتار، کلنگ آن به زمین خورد و بعد از چندین سال، در سال ۱۳۹۸ با همت و تلاش مسوولان استانی دولت تدبیر و امید، عملیات ساخت آن شروع شد که با تامین اعتبارات لازم در سال ۱۳۹۹ سرعت ساخت و اتمام آن تسریع شد و در نهایت در تیرماه ۱۴۰۰ فاز اول با حضور مسولان استانی به بهره برداری رسید.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن