اجتماعیاخبار فضای مجازیارتباطاتفناوری و اطلاعات

رزمایش قطع اینترنت چیست و چرا لغو شد؟

جهرمی گفت: طبق گزارش دریافت شده، رزمایش قطع اینترنت لغو شده است.

رزمایش قطع اینترنت اصلاحی است که اخیرا در شبکه های اجتماعی در حال منتشر شدن است. طبق خبر ها و گزارشات قرار بود رزمایشی با همین عنوان در روز ۷ بهمن ماه ۱۳۹۷ به مدت دوساعت از ساعت ۱۰ تا ۱۲ برگزار شود که جهرمی پیرو اطلاعیه صادره از شاپرک و بنابر اعلام پدافند غیرعامل کشور، اعلام کرد : طبق گزارش های دریافت شده این رزمایش لغو شده است.

از مدتها قبل ایران طرح جدا کردن اینترنت مورد استفاده کاربران خانگی داخل کشور از شبکه جهانی وب را در دستور کار خود قرار داده و بخش‌هایی از این طرح با عنوان «شبکه ملی اطلاعات» رونمایی شده است.

طبق اعلام شرکت پرداخت الکترونیک سداد این طرح قرار بود در آینده به صورت مکرر تکرار شود تا میزبانی‌های داخلی و میزان اتکا به اینترنت کاهش یابد.

رزمایش قطع اینترنت چیست؟

در ساعاتی که ارزمایش قطع اینترنت برگزار شود، همه کارت‌خوان‌ های فروشگاهی، درگاه‌های پرداخت‌های اینترنتی، پرداخت‌های موبایلی و نیز کیوسک‌های پرداخت الکترونیک که میزبان اطلاعات و مدیریت شبکه‌ آن‌ها بیرون از ایران است، از کار می‌افتند و احتمالا در این دوساعت خریدها یا پرداخت‌های اینترنتی بسیاری با مشکل روبه‌رو می‌‌شوند.

اگر رزمایش قطع اینترنت تکرار شود و خدماتی که به تراکنش‌های اینترنتی برای فروش نیاز دارند، دچار مشکل می شوند و در نتیجه بسیاری سایت‌ها و اپ‌ها از تاکسی‌های آنلاین، تا وب‌سایت‌های خرید اینترنتی و… ناچارند سرورشان را به ایران بیاورند.

رزمایش قطع اینترنت جز درگاه‌های پرداخت و پذیرندگان، دامنه‌گسترده‌تری از وب‌سایت‌ها را هدف‌گرفته تا آن‌ها را مجبور کند همه ساختارشان را به ایران بیاورند.


نظر شما راجع به رزمایش قطع اینترنت چیست ؟ منتظر نظرات و پیشنهادات شما زیر همین پست هستیم…

اخبار ایران و جهان را در بازتاب نو دنبال کنید.

لینک کوتاه
5/5 ( 2 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن