تهران

نژاد بهرام: تهران مدیریت شهری واحد ندارد

[ad_1]

زهرا نژاد بهرام روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از شهریور ۹۶ پنجمین دوره شورای شهر آغاز شد و مردم بیش از ۲ میلیون رای اعتماد دادند و هر کدام از اعضای شورا، بیش از یک میلیون رای را از آن خود کردند.

نژاد بهرام اظهار داشت: یکی از جدی ترین مسائلی که در دوره عضویت شورا به آن علاقه مند بودم، بافت فرسوده, نا مناسب بودن شهر برای پیاده روی و زنان بود.

این عضو شورای شهر تهران گفت: تاکنون هفت گزارش ۱۵۰ روزه را منتشر کرده ام و سعی داشتم ارتباط مستقیم با شهروندان داشته باشم از همین رو صفحاتم در فضای مجازی همواره فعال بود.

وی خاطر نشان کرد: بیشترین متضرر نا امنی شهر زنان هستند، برای همین با کمک مدیران شهر و به صورت آزمایشی در منطقه ۱۰, ۲۰۰ نقطه انتخاب و در نهایت چهار قطعه برای بررسی انتخاب شد و در نهایت گزارش ایمن شدن گذر نواب را از شورا یار دریافت کردیم.

نژاد بهرام ادامه داد: در نهایت با همین رویکرد ۲ هزار نقطه شناسایی و برای یک هزار و ۸۰۰ فضای بی دفاع ایمن سازی شد.

وی اضافه کرد: به این جمع بندی رسیدیم که طرح های توسعه شهری در کنار برخورداری از پیوست اجتماعی و محیط زیستی, پیوست فضای ایمن هم داشته باشد.

نژاد بهرام بیان کرد: در این مدت دوره شهری، نرخ مدیریت زنان ۱۰ درصد رشد داشت و در شهرداری به ۱۵ درصد رسیده است و تلاش داریم تا پایان شهریور این نرخ به ۲۰ درصد برسد.

رئیس کمیته شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: فضای کنونی که در مدیریت شهری ایجاد شده از ۲ منظر قابل تامل است که یکی تهیه و ابلاغ دستورالعمل ها و دیگری ایجاد شاخص های امنیتی برای زنان در سطح شهر است.

وی افزود:پست هایی که در سطح شهرداری برای مشاور امور زنان بود حذف شد و انتقاداتی به آن وارد بود که باید گفت این پست ها غیر قانونی بود و هیچ جای نگرانی نیست در حالی که ۷۵۰ پست مدیریتی در دست زنانمان است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهارداشت: سه هزار و ۲۸۰ هکتار بافت شهری تهران فرسوده است که یک هزار و ۲۰۰ هکتار هفته گذشته با تطقیق و تصویب شورای عالی شهرسازی به این مساحت افزوده شد.

وی خاطر نشان کرد: در نرخ تجمیعی، میزان نوسازی در دوره پنجم مدیریت شهری ۱۰ درصد رشد یافت و در کنار آن موضوع درجا سازی را تبدیل به نوسازی بافت کردیم.

نژاد بهرام ادامه داد: حدود ۳۰ باغ و پارک را توانستیم با بهره گیری از جرایمی که از شهروندان بابت قطع درختان دریافت شد راه اندازی کنیم.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران مصوبه ای را از شورای عالی شهرسازی بر اساس پهنه و طرح تفصیلی دریافت کرد و دانشگاه تهران هم می تواند زمین های تملک و فریز شده را ساماندهی کند.

ادامه دارد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن