اصفهان

۶۷۶ داوطلب کنکور در اردستان رقابت می‌کنند

[ad_1]

ابراهیم زاهدزاده روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آغاز آزمون سراسری در رشته هنر از صبح امروز افزود: در این رشته ۵۷ داوطلب شامل ۴۲ زن و ۱۵ مرد رقابت کردند.

وی با بیان اینکه آزمون‌های ریاضی و علوم انسانی فردا (پنجشنبه) برگزار می‌شود، ادامه داد: در آزمون سراسری رشته ریاضی ۴۵ داوطلب ۱۹ زن و ۲۶ مرد و در آزمون رشته علوم انسانی نیز ۱۸۵ داوطلب شامل ۱۰۱ زن و ۸۴ مرد به رقابت می‌پردازند. 

به گفته وی، آزمون سراسری علوم تجربی روز جمعه با شرکت ۲۷۱ داوطلب شامل ۱۶۸ زن و ۱۰۳ مرد و زبان خارجی روز شنبه با حضور ۱۱۸ داوطلب شامل ۷۶ زن و ۴۲ مرد برگزار خواهد شد.

نماینده سازمان سنجش در اردستان اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، دانشگاه پیام نور اردستان آمادگی لازم برای برگزاری آزمون سراسری را دارد و پیش‌بینی‌های امنیتی، حفاظتی و بهداشتی شده است.

زاهدزاده خاطر نشان کرد: به داوطلبان و خانواده‌های آنان توصیه می‌شود با حفظ آرامش خود در تمامی مراحل برگزاری آزمون سراسری از تجمع بی‌مورد در اطراف حوزه برگزاری آزمون خودداری کنند و مطمئن باشند با در دسترس داوطلبان قرار داشتن تجهیرات بهداشتی از جمله ماسک و مواد ضدعفونی، از نظر بهداشتی و امنیتی مشکلی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: داوطلبان از آوردن وسایل اضافی و غیرضروری خوداری کنند و طبق زمان اعلام شده به محل دانشگاه پیام‌نور مراجعه کنند تا مشکلی برای ورود آنان به جلسه آزمون‌ پیش نیاید.

آزمون سراسری ۱۴۰۰ از ساعت ۸ صبح امروز با رقابت بیش از ۱۲۵ هزار داوطلب در گروه آزمایشی هنر و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی آغاز شده است.

آزمون سراسری سال جاری در ۴۱۴ شهرستان و بخش مختلف کشور و ۳ هزار و ۵۲۲ حوزه امتحانی و ۱۱ کشور خارجی با رقابت یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۱۸ داوطلب برگزار می‌شود که از این تعداد، ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ داوطلب زن و ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب مرد در چهار روز رقابت می‌کنند.

بر پایه آخرین آمار اعلام شده یک میلیون ۳۶۶ هزار و ۳۶۹ نفر در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ کشور ثبت‌نام کرده‌اند.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن